سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین فرمانده ناجا خبر داد

۷۰ درصد کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود/ دستگیری عاملان برگزاری مهمانی‌های غیرمتعارف

سردار مومنی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود گفت: مجازات‌های قاچاقچیان باید بازدارندگی بیشتری داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار مومنی در جمع خبرنگاران درخصوص برخورد با کالای قاچاق گفت: تمرکز اصلی ما روی مبادی ورودی کالای قاچاق است.

وی افزود: ضمن اینکه باید فرآیندهای عبور کالا مکانیزه شود و تا زمانی که این فرآیندهای گمرکی سنتی باشد امکان پیگیری و شناسایی کالای قاچاق کمتر بوده و به این ترتیب ضریب خطا بیشتر می‌شود.

جانشین فرماندهی ناجا با بیان اینکه بیش از 70 درصد از قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود گفت: مجازاتهای مربوط به قاچاقچیان باید بازدارندگی بیشتری داشته باشد تا ریسک قاچاق کمتر شود.

مومنی درخصوص برگزاری کنسرت در برخی شهرهای مذهبی و مخالفت برخی علما و روحانیون با این موضوع گفت: قبلا سخنگوی ناجا در خصوص این موضوع اظهار نظر کرده است.

وی افزود: مجوز کنسرت ها شرایط خودش را دارد و تغییری در نحوه صدور مجوز و سیاست‌های ناجا در این حصوص انجام نشده است.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سوال دیگری درباره برگزاری پارتی‌های مختلط و تبلیغ این موضوعات در فضای مجازی با تأکید بر رصد فضای مجازی توسط پلیس فتا گفت: علی رغم نوپا بودن پلیس فتا، این پلیس دستاوردهای خوبی داشته و کنترل خوبی در رصد فضای مجازی و مقابله با جرایم این فضا دارد.

وی با اشاره به اهمیت مراقبت خانواده از فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی افزود: پلیس بر مبارزه با جرایم فضای مجازی و اخلاقی تأکید ویژه‌ای دارد و در چند هفته اخیر، چندین مورد دستگیری در این رابطه داشته‌ایم.

وی گفت: فضای مجازی یکی از جاهایی است که پلیس به صورت دائمی آن را رصد می‌کند و ما به دنبال افزایش رصد این حوزه هستیم.

سردار مومنی در خصوص طرح کاهش آلودگی هوا نیز گفت: این طرح از طرف ناجا هیچ توقفی نداشته است صرفا یکی از شاخه های اجرای این طرح موضوع معاینه فنی بوده است که از گذشته نیز وجود داشته است و پلیس با کسانی که معاینه فنی ندارند برخورد می کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.