سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

رونق استخراج طلا از معدن خمین

استخراج کانسنگ از تنها معدن طلای استان مرکزی در خمین از سر گرفته شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمین گفت : در نیمه نخست امسال 120 هزار تن کانسنگ از معدن طلای این شهرستان استخراج شد.
محمد رضا سلیمانی افزود: این میزان ماده گران بهای معدنی از 600 هزار تن باطله برداری به دست آمده است.
 وی ادامه داد: استخراج کانسنگ از دی ماه سال گذشته ، بعد از یک دوره توقف یک ساله در این شهرستان از سر گرفته شده است.
سلیمانی افزود: هم اینک فرآوری مواد معدنی در معدن طلای شهرستان خمین به روش سنتی انجام می شود و اجرای این روش بیشتر برای عیار پایین کاربرد دارد.
 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمین گفت : به منظور توسعه ، تکمیل و راه اندازی کارخانه پیشرفته معدن طلای این شهرستان، به 12 میلیون یورو تسهیلات ارزی نیاز است.  سلیمانی افزود: در صورت تامین تسهیلات لازم، عملیات اجرایی راه اندازی کارخانه فرآوری طلا با عیار بالاتر به روش  استخراج از محلول باردار لیچ شده که حاوی فلزباشد ، آغاز می شود.
سلیمانی ادامه داد: معدن طلای خمین، نخستین معدن گران بهای استان مرکزی است که کار اکتشاف آن از سال 1390 آغاز و بهره برداری از آن، با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال آغاز شد.
وی تصریح کرد: ظرفیت اسمی استخراج این معدن، سالانه 90 هزار تن است و تلاش می شود با پروانه های اکتشاف جدید، این ظرفیت تا سه برابر افزایش یابد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمین ادامه داد: استخراج طلا در معدن طلای شهرستان خمین با خلوص عیار 36 و سه صدم گرم در تن است و هم اینک 160 نفر به طور مستقیم در فعالیت های استخراجی این معدن اشتغال به کار دارند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، معدن ، طلای ، استخراج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.