سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار یونیسف درباره وضع کودکان آواره/کودکانی که در جستجوی پناهگاه در کشورهای مختلف سرگردانند

ایندیپندنت نوشت: صندوق کودکان سازمان ملل متحد به دولت انگلیس درباره وضعیت کودکان آواره هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، از دولت انگلیس خواسته است اجازه دهد کودکان آواره بدون همراه که هم اکنون در اردوگاه مهاجران کاله فرانسه سرگردان هستند، وارد انگلیس شوند.

این سازمان اعلام کرد درباره تعطیلی برنامه ریزی شده این اردوگاه -که به اردوگاه جنگل موسوم است- نگران است. مقامات یونیسف گفتند این موضوع می تواند سبب ناپدید شدن کودکان قبل از بررسی شرایطشان شود.

سازمان های خیریه تخمین می زنند، حدود چهارصد کودک بدون همراه در این اردوگاه زندگی می کنند که شرایط ورود به انگلیس را دارا هستند.

لیلی کامپاری، معاون اجرایی یونیسف در انگلیس، در گفتگو با بی بی سی گفت: «آخرین بار، بخشی از اردوگاه جنگل ویران شد و صدها کودک مفقود شدند. ما نمی دانیم برای آنها چه اتفاقی رخ داده است.»

با این وجود، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، طی بازدید روز دوشنبه از اردوگاه جنگل وعده داد تا پایان سال این اردوگاه را پاکسازی خواهد کرد.

بدین ترتیب، همه ده هزار سکنه این اردوگاه مجبور به مراجعه به مراکز پذیرش در سراسر این کشور می شوند. اولاند برای فرونشاندن احساسات فزاینده ضد پناهجویان و اسلام هراسی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در فرانسه تحت فشارهای شدیدی قرار دارد.

به نظر می رسد ماری لوپن، رهبر راست افراطی، دست کم در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شرکت خواهد کرد. او وعده داد روند پذیرش پناهجویان بیشتر توسط فرانسه را متوقف خواهد کرد. دولت انگلیس نیز برای پذیرش کودکان بدون همراه تحت فشار قرار دارد.

ماه گذشته در نخستین سالگرد جان باختن آیلان کردی، پسر بچه سه ساله کرد که جسدش در سواحل ترکیه پیدا شد، موسسه خیریه فعال در زمینه حقوق مهاجران در انگلیس موسوم به سیتیزن یو کی Citizens UK،‌ در نامه ای -که به امضاء شخصیت های مشهور رسیده بود- از آمبر رود، وزیر کشور انگلیس، خواست این کودکان را بپذیرد.

طی سه ماه نخست امسال، کمتر از بیست کودک در انگلیس پناهندگی دریافت کردند. لرد آلفرد دوبز -که به وادار کردن دولت برای پذیرش اصلاحیه قانون مهاجرت کمک کرد- گفت «عمیقا ناراحت کننده است» که دولت همچنان در این زمینه «کند عمل می کند.»

لرد دوبز -که خودش یک کودک پناهجو بود که در سال هزار و نهصد و سی و نه به انگلیس آمد- گفت: «هم اکنون که دولت جدید پس از همه پرسی درباره اتحادیه اروپا، چند هفته برای سر و سامان دادن اوضاع فرصت داشته است، هیچ بهانه ای برای تأخیر بیشتر وجود ندارد. ترزا می و آمبر رود باید اقدامی فوری انجام دهند.» 

یونیسف در این باره نگران است که این کودکان ممکن است گرفتار قاچاقچیانی شوند که از آنها سوء استفاده می کنند.

در ماه سپتامبر روزنامه ایندیپندنت فاش کرد، وزارت کشور انگلیس از سرنوشت سیصد و شصت کودک آسیب پذیری که وارد انگلیس شدند، اطلاع ندارد. از این تعداد، هجده کودک به مدت بیش از پنج سال مفقود بودند. طی پنج سال گذشته، نه هزار و دویست و هشتاد و دو آواره «زیر سن قانونی بدون همراه» وارد انگلیس شدند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در گفتگو با ایندیپندنت گفت که دولت همچنان به رسیدگی به وضعیت «کودکان آسیب پذیر» متعهد است. او در عین حال گفت تعطیلی اردوگاه [کاله] «موضوعی است که به دولت فرانسه مربوط می شود.»

او افزود: «دولت انگلیس تعهد خود به رسیدگی به وضعیت کودکان اسیب پذیر را بر اساس قانون مهاجرت روشن کرده است و اطمینان داد آنهایی که با انگلیس مرتبط هستند به اینجا آورده خواهند شد.»

او خاطرنشان کرد: «ما همچنان به حمایت از دولت فرانسه در ارائه گزینه های جایگزین برای مهاجران در اردوگاه ها و بازگرداندن کسانی که نیاز به حفاظت ندارند، ادامه می دهیم.»


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.