سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرانی لوازم خانگی شایعه است

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: 80 درصد صحبت های مطرح شده در خصوص افزایش لوازم خانگی شایعه است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مرتضی میری نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی درخصوص گرانی لوازم خانگی تحت تاثیر گفت: 80 درصد صحبت‌هایی که در خصوص گرانی لوازم خانگی مطرح شده شایعه است و این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم.

وی ادامه داد: کالاهای ایرانی در یک سال گذشته افزایش قیمت نداشته‌اندو تنها سه کارخانه با مجوز اتحادیه لوازم خانگی اجناس خود را 6 تا 9 درصد گران کرده‌اند؛ همچنین برخی از شرکت‌های خارجی که تعداد آنها اندک است نیز تا 10 درصد محصولاتشان را افزایش قیمت داده اند که این موضوع مورد تأیید ما نیست و با این شرکت‌های خاطی برخورد خواهیم کرد.

میری در خصوص کمبود برخی کالا در بازار گفت: در گذشته کالاها حداکثر 20 روز در گمرک می‌ماندند و پس از آن ترخیص می‌شدند ولی در حال حاضر با توجه به کدگذاری کالاها به دلیل جلوگیری از قاچاق کالا پروسه ترخیص برخی کالا ها تا دو ماه طول می کشد.

وی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه‌های محرم و صفر در بازار شاهد افزایش قیمت در این دو ماه نخواهیم بود و بازار لوازم خانگی طی این دو ماه شرایط  آرامی را تجربه خواهد کرد .


در صورت همکاری بانک ها دور دوم کارت های اعتباری مشکل گشا خواهد بود***


وی در خصوص استقبال مردم از دور اول کارت‌های اعتباری خرید لوازم خانگی نیز  گفت: متأسفانه از دور اول کارت‌های اعتباری استقبال خوبی به عمل نیامده است و دلیل آن نبود کارشناسی در توزیع این کارت‌ها بود و این کارت ها به سه ارگان تخصیص داده شده بود که با استقبال کمی مواجه شد.

وی گفت:  در دور اول 4 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از لوازم خانگی تولید داخل  در نظر گرفته شده بود ولی حدود 10 درصد از این اعتبار استفاده شده است.

میری ادامه داد: بانک مرکزی برای دور دوم صدور کارت‌های اعتباری لوازم خانگی وام‌های 10، 30 و 50 میلیونی را با سود 18 درصد در نظر گرفته است که در حال حاضر بانک‌ها به دلیل کمبود بودجه این کارت‌ها را صادر نمی‌کنند ولی اگر این کارت‌ها در اختیار مردم قرار گیرد وضعیت لوازم خانگی به شرایط مطلوبی خواهد رسید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.