سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تلاش برای جهانی شدن سفال شهرضا

شناسنامه دار شدن سفال شهرضا راهی برای معرفی آن به بازارهای جهانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرماندار شهرضا با اشاره به تلاش برای ملی و جهانی شدن سفال و سرامیک شهرضاگفت: در سفال و سرامیک شهرضا ابتکار و نوآوری هست اما بازار خرید آن فراهم نشده است و درحالیکه سفال و سرامیک در شهرضا تولید می‌شود اما مارک لاله جین همدان بر روی آن زده می‌شود.

محسن گلابی با اشاره به کلنگ‌زنی شهرک صنعتی صنایع دستی شهرضا، گفت: واگذاری و خط‌کشی زمین‌ها انجام شده و امیدواریم بانک‌ها و صندوق کارآفرینی امید با پرداخت تسهیلات در راه‌اندازی این شهرک کمک کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرضا هم گفت: 10 عدد چرخ سفالگری از اداره کل به مرکز فنی حرفه‌ای شهرضا انتقال پیدا کرده و از هفته گذشته در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دوره سفالگری آموزش داده می‌شود و در مرکز برادران یک کارگاه برای تولید، بازاریابی و فروش سفال و سرامیک به بخش خصوصی واگذار شده است.

حسن ضیایی با اشاره به حضور اساتید سفال و سرامیک شهرضا در کلاس‌های این رشته، بیان کرد: می‌توانیم در راستای پر کردن اوقات فراغت معتادان در حال ترک در کمپ‌ها کارگاه‌های سفالگری ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سفال شهرضا باید کاربردی شود و می توان از سفال شهرضا در رستوران‌ها به جای ظروف یکبار مصرف که برای سلامتی مضر است، استفاده کرد.افزود: باید با همکاری اداره کار و تعاون، فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی در زمینه بازاریابی سفال و سرامیک اقدام کرد.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.