وی بابیان اینکه هیچ خودروسازی تمام قطعات مورد نیازش را در داخل کشورخود تهیه نمی کند،ادامه داد: دربهترین حالت تنها 20درصد
از قطعات اولیه خودرو سازی باید ازخارج ازکشورتامین شود.
ملکی افزود:تحریم ها کاهش ظرفیت خودروسازان را به دنبال داشت ودرنتیجه درخواست ساخت قطعات به کارخانه های قطعه سازی داخلی کم شد و قطعه سازان نتوانستند روند روبه رشد خود را حفظ کنند.
وی تصریح کرد: ادامه این روند منجر شد تا قطعه سازان به سمت استانداردسازی محصولات حرکت نکنند و کیفیت قطعات داخلی کاهش یابد.
محمدرضا نجفی منش عضوهیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو درگفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: رفع تحریمهای به تنهایی کمکی به صنعت خودروسازی کشور نمی کند بلکه صنعت خودرو و قطعه سازی باید به سمت جهانی شدن وافزایش صادرات حرکت کند تا بتواند جایگاه مناسبی بیابد.
وی در ادامه افزود: ورود خودروسازان خارجی در توسعه و پیشرفت صنعت مؤثر است و رقابتی شدن فضای صنعتی را به دنبال دارد،همچنین این امر موجب تقویت قطعه سازی کشور نیز می شود.
وی همچنین با توجه به برخی نظرات در خصوص کیفیت قطعات داخلی نیز گفت: در حال حاضر به لحاظ کیفی مشکل چندانی در صنعت قطعه سازی وجود ندارد و کلیه قطعات مورد نیاز در صنعت خودرو مطابق با سفارشات تأمین می شود.
عضوهیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو درپایان تاکید کرد:باوجود تمامی مشکلات موجود صنعت قطعه سازی توانسته به حیات خود ادامه دهد وکیفیت قطعات داخلی تولید شده را درحد مطلوبی ارزیابی می شود.
انتهای پیام/