سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظریف در آیین رونمایی از کتاب «ابعاد ظریف مذاکرات»:

جامعه همواره نیاز به نقد و گفتگو دارد

جامعه همواره نیاز به نقد و گفتگو دارد نقدی که شفاف، ساده و باعث احترام متقابل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین رونمایی از کتاب «ابعاد ظریف مذاکرات» كه در آن آثاري در زمينه کاریکاتور و شعر طنز پیرامون مذاکرات هسته‌ای منتشر شده است، بعد از ظهر امروز ١٠ مهر ماه با حضور جواد ظريف، سید عباس عراقچی ،مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه و اعضای ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای، علی مرادخانی معاون وزیر ارشاد  واعضاي خانواده‌های شهدای هسته‌ای در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخشی از این برنامه گفت: من در این حوزه شهرتی ندارم چراکه برخلاف اسمم که ظریف است از ظرافتی که میان بزرگان حاضر در این جمع است، بی بهره‌ام.

وی در ادامه ضمن تشکر از آقان عراقچی و تخت روانچی افزود: فرهنگ شهادت و استقامت است که کشور را نگه داشته و همین استقامت و بزرگ‌منشی در آثار طنز پردازان و شعرا موج می‌زند.

ظریف با اشاره به لزوم وجود نقد در جامعه اظهار کرد: جامعه همواره نیاز به نقد و گفتگو دارد، نقدی که شفاف و ساده به صورت طنز و یا به صورت جدی بیان شود و اگر ما توان نقد کردن و نقد پذیری داشته باشیم در جامعه ای که بنای آن برادری و دوستی است زبان و حال و هوای ما باید حال و هوای گفتگو ، مصاحله ، نقد کردن و نقد پذیری باشد و چه زیبا است که نقد به زبان طنز راحت‌تر بیان شود تا به دل بنشیند.

وی اضافه کرد: امروز به واقع روز سپاس از هنرمندان ما و شناسایی اصحاب هنر است گروهی که با زبان هنر جامعه را به سمت نقد ، بهبود هر چه بیشتر سوق می‌دهد.

ظریف یادآور شد: ما امیدواریم با این زبان باب جدیدی در کشور و جهان برای بیان فرهنگمان باز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرهای ما چون تئاتر، کاریکاتور و ... زبانی ایرانی دارند که همه آنها می‌توانند عمق فرهنگ ایرانی را درک کنند و تصویر ایران هراسانه‌ای که وجود دارد را کنار بگذارند و همه این اقدامات می‌توانند کمکی به فرهنگ مرز و بوم و رساندن صدای این کشور شود.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: جا دارد در اینجا از جامعه هنری برای دغدغه‌هایی که دارد سپاسگذار باشید و این خیلی خوب است که در کشورمان هنر را کارآمد اجرا کنیم. همانطور که در حوزه‌هایی چون دفاع مقدس، جنگ و ... این اتفاق رخ داده است.
 
وی افزود: برجام یکی از مباحثی است که باید به اندازه پیچیدگی هایی که دارد منعکس شود که اجرای این رخداد کار دشواری است و خوشبختانه دوستانمان در این حوزه خیلی خوب ساز و کار آن را پیدا کرده‌اند.
 
مرادخانی در ادامه ضمن تشکر از گروه مذاکرات هسته‌ای کشورمان یادآور شد: این بزرگان زحمت بسیاری کشیده اند و جا داشت که ما هم در عرصه فرهنگ و هنر به سهم خودمان در این حوزه واکنش هایی را نشان دهیم. این رویداد آغازگر فعالیت های ما در این زمینه است و امیدواریم شاهد فعالیت‌های بیشتری در این حوزه باشیم.
 
در ادامه این مراسم سعید بیابانکی، مهدی سلمانی و امید صباغلو اشعاری را حول مذاکرات هسته‌ای و گروه مذاکره کننده خواندند.

در پایان این برنامه با حضور عراقچی ، عربانی ( کاریکاتوریست) ، جواد ظریف، مرادخانی، تخت روانچی و سلمانی (شاعر) از کتاب «ابعاد ظریف مذاکرات» رونمایی شد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.