سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

ویژه برنامه های آستان علی بن مهزیار در ایام محرم

معاون فرهنگی وروابط عمومی آستان علی بن مهزیار اهوازی از برگزاری مراسمات ایام محرم دراین مکان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،این روزها در بیشتر نقاط استان مراسم های ویژه ای  به مناسبت ایام محرم ومخصوصا تاسوعا وعاشورا برپا می شود که زیارتگاه علی بن مهزیار اهوازی یکی از این نقاط در شهر اهواز می باشد ومردم بسیاری از همه ی طوایف استان هم چون بختیاری ،عرب ،شوشتری و لر به این بارگاه می آیند و با هم برای سید و سالار شهیدان عزاداری می کنند.
دراین خصوص برآن شدیم که گفت وگویی باسیدحمیدناصری معاون فرهنگی وروابط عمومی آستان علی بن مهزیاردرخصوص نحوه برگزاری مراسم های محرم وبرنامه های فرهنگی ومذهبی در این مکان داشته باشیم.



این گفت وگو را بخوانید:

سین :خودتان رابرای مامعرفی کنید؟

جیم:سیدحمیدناصری،معاون فرهنگی وروابط عمومی آستان علی بن مهزیار اهوازی،حدودشش ماهی است دراین مکان خدمت می کنم.

سین:آیاامسال به مناسبت ایام محرم درحرم علی بن مهزیاراهوازی مراسم برگزارمی شود؟
جیم: بله امسال هم مانندسال های قبل مراسم داریم.

سین:نحوه برگزاری مراسمات به چه صورت است؟
جیم:برای دوازده شب اول ماه محرم  مراسم سخنرانی و عزاداری داریم.

سین:روز تاسوعا وعاشورا نحوه برگزاری مراسمات به چه صورت است؟
جیم:درروز تاسوعا و عاشورا برنامه ای بانام مدافعان حرم داریم که ازمدافعان حرمی که ویژه استان خوزستان هستند تجلیل می شود وخانواده آن هادراین مراسم حضورپیدامی کنندوسعی براین است که چندتن ازهمرزمان شهدای بزرگوارهم برای خاطره گویی باشند.

سین: نحوه اطلاع رسانی از مراسم ها چگونه هست؟
جیم:آستان مبارک علی بن مهزیاراهوازی سایتی داردکه درآن سایت کانال تلگرام ماموجوداست واین هادومنبع قوی وثابت اطلاع رسانی مااست ،اماقرارشده ازاین به بعدبیست هزارپیامک برای هرمراسم چه جشن چه عزاداری خدمت مردم داشته باشیم وپوسترهای تبلیغاتی که درنمازجمعه توزیع می شود درجاهای مهم شهرتوزیع میشه وهمچنین بنرهایی نیزدرسطح شهربرای اطلاع رسانی ازمراسمات ایجادمی کنیم که به جرات می گویم که تقریباتمام ابزارتبلیغاتی برای استفاده وجاذبه بهترمراسمات را به کارمی بریم.











سین:چه برنامه هایی برای نیمه دوم سال دارید؟
جیم:درنیمه دوم سال نیزقصددعوت دوسخنران معروف به حرم راداریم که مدنظرمون هست که حاج آقای پناهیان وحاج آقای ماندگاری که دوسخنران بسیارقوی درمباحث تربیتی هستندرادعوت کنیم که نه صرفا یک جلسه نیم ساعته یایک ساعته بلکه قصدداریم یک هفته درحرم علی بن مهزیاراهوازی متمرکزشان کنیم برای پاسخ دادن به مشاوره ها وسوال هایی که مردم دارند.

سین:ازاین که دراین مکان خدمت می کنیدچه احساسی دارید؟
جیم:نه تنها من بلکه تمام کسانی که خادمین افتخاری ماهستندیعنی هفته ای نیم ساعت یایک ساعت یابعضاماهیانه به این جا می آیندوبه صورت ماکاررسمی  واداری نمیان انجام بدن که ماروزی هشت الی ده ساعت فعالیت می کنیم.کسانی که حتی نیم ساعت درجشن ها درایستگاه های صلواتی خادم افتخاری ماهستندوبه ماکمک می کنندهم مادرزندگی هاشون دیدیم وهم خودشون به کرات اعلام کردندکه نوهمه نوع مشکلاتی داشتندبه برکت دعای علی بن مهزیاروبه برکت حضوردراینجاوخدمت صادقانه خیلی ازاین مشکلات رفع شده ومن هرروز که میام افتخارم اینه که روزم رو باسلام به علی بن مهزیارآغازمی کنم ووقتی هم که بخوام به منزل مراجعه کنم بازباسلام به آقاازاینجامی روم واگربگم همون حال وهوایانزدیک به همون حال وهوایی که درحرم حضرت معصومه وامام رضاخدام دارندمن اینجاگفتم بعیدمیدونم گزافه گویی کرده باشم.

سین : علاقه مندان به خادم شدن درحرم چه شرایطی بایدداشته باشند؟
جیم:کسانی که علاقه به خادم شدن در حرم دارند باید به دفتر نذورات که درداخل خودشبستان علی بن مهزیار اهوازی است مراجعه کنند،که دفترنزورات ازساعت 7 صبح تا 11 شب مستقرهست.

سین:خادمین افتخاری درچه بخشی مشغول به فعالیت می شوند؟
جیم:درجاهای مختلف حرم ازجمله حراست ،خدمات وقسمت فرهنگی ،کفش داری ،کتابخانه ومواردمختلف به صورت روزانه ،هفتگی ،یاماهانه فعالیت می کنند.


انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.