وی افزود: باتوجه به علاقه ام به صنعت خودرو، کار خود را از سال 1347 با خرید و فروش اتومبیل آغاز کردم و با سفر به نقاط مختلف جهان و بازدید از موزهها به فکر احداث مجموعه خودروهای قدیمی افتادم و سال 1350 شمسی با خرید اولین اتومبیل قدیمی مرسدس بنز مدل 1952 اولین گام را برداشتم.
غفاری، قدیمی ترین اتومبیل موجود در این مجموعه را یک فورد با شماره پلاک سه رقمی 607 مربوط به سال 1936 معرفی کرد و افزود: برخی از خودروهای موجود در این مجموعه، همچون بنز وی.آی.پی به تعداد بسیار محدودی در جهان تولید شده و نمونه حاضر یکی از معدود خودروهای باقی مانده از این مدل است.
وی گفت: تمامی اتومبیلهای خریداری شده از مالکان اصلی آنها، دارای پیشینه و سابقه است که هریک متعلق به افراد سر شناس آذربایجان یا سایر مناطق کشور بوده است .
وی با تاکید بر این که برای تهیه مجموعه خودروهای قدیمی حدود 40 سال از عمرش صرف این کار فرهنگی و ارزشمند کرده است، اعلام کرد:با توجه به علاقهام، علیرغم وجود مشکلات و مشقتهای فراوان، سعی در ادامه این مسیر دارم ولی بدون حمایت و همفکری مسئولان و صاحب نظران این کار به سختی عملی میشود.
غفاری افزود: بهتر است در سایتها و نقشههای سازمانهای دولتی مرتبط با گردشگری به معرفی کامل مجوعهداران بپردازند تا افراد با شناخت قبلی مجموعه را بازدیدکنند.
وی از مشکلات نگهداری خودروهایش گفت و افزود: هزینه نگهداری و تعمیر خودروهای قدیمی بسیار بالا است و صرف فروش بلیط برای بازدبدکنندگان نمیتواند این هزینه ها را پوشش دهد.
وی در پایان تأکید کرد: باتوجه به اینکه موزه خودروهای کلاسیک میتواند نقش بسزایی در جذب گردشگر داشته باشد، مسئولان مربوطه باید کمک حال ما باشند تا بتوانیم موتور این مجموعه با ارزش را روشن نگه داریم.
گفتنی است: خلیل غفاری عضو انجمن مجموعه داران ایران است و مجموعه
شخصی وی در زمینی به مساحت سه هزار و 500 متر مربع در مسیر تبریز - تهران (نرسیده به
پلیس راه تبریز - بستان آباد) در سالنی به وسعت 600 مترمربع قرار دارد.
انتهای پیام/ش