سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

2/67 درصد شیر خام کشور در استان اردبیل تولید می شود

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: استان اردبیل سالانه240 هزار و 300 تن شیر خام تولید می کند که 2/67 درصد شیر خام کشور را شامل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ارژنگ عزیزی افزود: استان اردبیل سالانه 240 هزارو 300 تن شیر خام تولید می کند که 67/2 درصد شیر خام کشور را شامل می شود که این موضوع بیانگر آن است که استعدادهای بالقوه ای در صنایع تبدیلی و فرآوری شیر در استان وجود دارد که می تواند نقش موثر و مفیدی در بکار گیری نیروهای جوان بیکار داشته باشد.

وی گفت: یکی از مهمترین راهکارهایی که می تواند به پیشرفت صنایع لبنی، ایجاد درآمد و اشتغالزایی در صنعت تولید و فرآوری شیر منجر شود این است که واحد های صنایع لبنی و واحد های تولیدی و دامداری های کوچک و متوسط کنار هم قرار گیرند و تشکیل زنجیره و خوشه ای را بدهند که در تولید و فرآوری و عرصه محصولات لبنی بتواند به بهترین نحو ممکن در رشد و شکوفایی این صنعت نقش ایفا نماید.

عزیزی افزود: تنها راه برون رفت از تنگناها و محدودیت ها و ضعف ها در تولید و فرآوری شیر این است که زنجیره تولید شیر توسعه یابد زیرا تنها در این صورت است که تولید کنندگان می توانند با عضویت در توسعه زنجیره شیر از مشوق های صادراتی به بهترین نحو ممکن استفاده نمایند و از امکان استفاده از تسهیلات مازاد خرید شیر خام نیر بهره مند شوند.

وی گفت: رسانه های ارتباط جمعی می بایست با فرهنگ سازی و افزایش تقاضا برای مصرف شیر و اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس اهمیت این ماده حیاتی را بیش ازپیش در بین خانواده ها رواج دهند و سعی و اهتمام مسئولین و دست اندر کاران تولیدشیر نیز می بایست تلاش فراگیر و موثری درخصوص گسترش قراردادهای بین صنایع لبنی با واحد های تولید شیر خام انجام گیرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، شیر ، خام ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.