سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

اربعین بزرگترین مانور مذهبی سیاسی جهان

حجة‌الاسلام والمسلمین صافی استاد درس خارج حوزه گفت: پیاده‌روی اربعین که در شرایط پر مخاطره هر سال با جمعیت بیش از 20 میلیون نفر برگزار می‌شود بزرگترین مانور مذهبی سیاسی جهان است.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ یکی از افتخارات و امتیازات بزرگ حوزه‌های علمیه آن است که طلاب در ماه محرم، ماه صفر و ماه مبارک رمضان به تبلیغ می‌روند و این بالاترین وظیفه‌ حوزویان و طلاب است.

حجة‌الاسلام والمسلمین صافی عنوان کرد: وظیفه طلاب در درجه نخست تبلیغ و رساندن احکام و دستورات شرع مقدس آن هم طبق دستور قرآن کریم است که واجب کرده بر کسانی که بیایند و تفقه در دین کنند و این فقه محمد و آل محمد(ص) را به مردم برسانند و مردم نیز منتظرند که این آقایان برگردند و آنان را روشنگری، هدایت و ارشاد کنند.

وی اظهار کرد: اگر شما وظیفه‌ خودتان را که تبلیغ و بندگی است به نحو احسن انجام دهید، امام حسین(ع) هم مولایی و آقایی خودش را انجام خواهد داد. مگر کریم‌تر از اهل بیت(ع) هم داریم؟ شما وظیفه‌ نوکری خودتان را در دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) خوب انجام دهید، مطمئن باشید که آنها هم لطف و عنایت خواهند داشت.

صافی ادامه داد: تبلیغ وظیفه‌ بسیار مهمی است که خداوند به شما داده و باید قدردان این نعمت بزرگ باشید و فرقی نمی‌کند یک روستای کوچک باشد یا بزرگ، هرجا می‌خواهد باشد. در احوالات زندگی بعضی‌ها دقت کنید که چه گونه انسانهای بسیار بزرگی که بعضاً فقیه هم بودند و می‌رفتند در یک روستای دور و تبلیغ دین می‌کردند. اینها ارزش دارد که با نیت پاک و همراه با اخلاص برای خدا ‌باشد.

صافی عنوان کرد: هیچ مانوری مانند اربعین نیست نه فقط برای جهان اسلام و نه فقط برای جهان تشیع،بلکه برای تمام جهان، که 20 میلیون جمعیت و بلکه بیشتر چنین تجمع عظیمی را هرسال تجدید کنند آنهم با اینهمه خطرات و حملات تروریستی که ممکن است برای زائران روی دهد.
در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تمام مجالس عزاداری قابل احترام است. هیچ مجلسی را نباید خدایی ناکرده کوچک بشمارید.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.