سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

افزایش 200 هزار تنی تولیدات کشاورزی استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 200 هزار تن در سه سال گذشته به میزان تولید محصولات کشاورزی این استان افزوده شده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی با اشاره به حمایت های دولت تدبیر و امید از بخش کشاورزی افزود: حجم تولید محصولات این استان از 600 هزار تن در سال هم اینک به 800 هزار تن رسیده است.

وی بیان کرد: میزان تولید گل شاخه بریده این استان از 6 میلیون شاخه در سال 92 هم اکنون به 14 میلیون شاخه در سال افزایش یافته است.

گوهرگانی برنامه ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی از جمله گل های شاخه بریده را از اولویت های راهبردی این بخش اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش تولید گندم در این استان خبر داد و گفت: امسال 75 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است که این میزان در سال 91 حدود 22 هزار تن بود.

وی احداث 2 هزار و 800 هکتار باغ، پنج هزار هکتار آبیاری نوین،22 طرح پرورش ماهی، احداث 22 واحد مرغداری، 21 گلخانه و 20 ایستگاه پمپاژ را از دیگر خدمات ارزنده انجام گرفته در بخش جهاد کشاورزی این استان در دولت تدبیر وامید برشمرد و افزود: جهش توسعه این بخش افق روشنی به خود گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به در دست اجرا بودن 200 طرح عمرانی این استان اشاره کرد و افزود: بهره برداری از این طرح ها به توسعه اقتصادی، تولید و اشتغال زایی این بخش کمک می کند.

وی مهار روان آب ها، بهره داری از 10 ایستگاه پمپاژ، اجرای طرح های آبیاری نوین، توسعه کشت گلخانه ای و ایجاد باغ در زمین های شیب دار را از اولویت های بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 17 طرح بخش کشاورزی بااعتبار 450 میلیارد ریال همزمان با سفر هیات دولت در مرداد سال جاری بهره برداری شد.

گوهرگانی اظهار داشت: این طرح ها درزمینه آبزی پروری، آب وخاک، دام و طیور زمینه اشتغال یک هزار و 92 نفر را در استان کهگیلویه و بویر احمد فراهم کرد.

بر اساس گزارش ها حدود 10 درصد آب های ایران در استان کهگیلویه و بویر احمد است با این وجود تنها 30 درصد زمین های کشاورزی این استان آبیاری می شود.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.