سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکمتیار: بحران افغانستان با اجرای توافق نامه صلح به پایان می رسد

رهبر حزب اسلامی افغانستان، از توافق نامه صلح میان دولت و حزب خود به عنوان یک توافق نامه تاریخی یاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رهبر حزب اسلامی که از طریق ویدئو کنفرانس در آئین امضای توافق نامه صلح با حضور «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت افغانستان، سخن می گفت، از این توافق نامه به عنوان یک توافق نامه تاریخی یاد کرد و افزود که یکی از ویژگی های روشن گفت و گوهای صلح این بود که بدون مداخله بیگانگان و توسط افغان ها انجام شد.

وی، از کسانی که در راه امضای توافق نامه صلح تلاش کردند، قدردانی کرد و گفت که دعا می کند خداوند افغانستان را همواره آزاد، مستقل، و سرفراز کند و مردم مظلوم و رنج دیده را از وضعیت دردناک جنگ و ناامنی نجات دهد و این سعادت را نصیب آنان کند که عوامل داخلی و خارجی جنگ را برای همیشه از بین ببرند.

رهبر حزب اسلامی افزود: پس از 2سال گفت و گوهای مداوم و سخت میان حزب اسلامی و دولت افغانستان، دو طرف بر یک موافقت نامه مهم توافق کردند و هر دو طرف تعهد کرده اند که به تمامی مواد توافق نامه احترام گذارند و بر اجرای صادقانه آن، التزام خواهند داشت.

وی تصریح کرد، «تمامی ملت افغانستان، شخصت ها و گروه های افغان را دعوت می کنم تا از این موافقت نامه حمایت کنند و از تمام مخالفان دولت می خواهم که به روند صلح بپیوندند و اهداف خود را از طریق مسالمت آمیز تعقیب کنند.

حکمتیار گفت: هدف اصلی توافق نامه صلح این است که جنگ و عوامل آن به طور کامل به برای همیشه از بین برود و رسیدن به اهداف مقدس از طریق جنگ، امکان پذیر نیست، همین طور رسیدن به صلح عادلانه نیازمند همت بلند، جرات، هوشیاری و اتحاد جنگجویان است و پذیرش صلح نسبت به جنگ، اگر دشوار نباشد، کار آسانی نیز نخواهد بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.