سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده‌باش سازمان ملل برای کمک‌رسانی به 700 هزار آواره احتمالی عملیات آزادسازی موصل

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد از تدارک کمک‌رسانی به غیرنظامیان در عملیات آزادسازی موصل خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد برای آنکه بتواند به دست کم 700 هزار فرد نیازمند در موصل کمک کند آماده می شود. 

«برونو گدو،» نماینده این کمیساریا در عراق، گفت: نبرد موصل- که قرار است تا پایان سال آغاز شود- توان بالقوه آن را دارد تا به یکی از فجایع عظیم سال‌های اخیر تبدیل شود.  

وی در کنفرانس خبری گفت: بیش از یک میلیون نفر ممکن است در نبرد موصل آواره شوند و ما پیش بینی می‌کنیم دست کم 700 هزار نفر نیازمند کمک، سرپناه، غذا و آب باشند. 

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اردوگاه‌هایی را برای کوچ گسترده آوارگان در نظر گرفته است اما با کمبود زمین، کمک مالی و زمان برای ساخت اردوگاه‌های دیگر مواجه است. 
بنابراین براساس برآورد نیازها، برای 450 هزار نفر کمبود جا وجود دارد. سازمان ملل متحد قصد دارد «اردوگاه‌های اضطراری » را برپا کند تا افرادی که در نزدیکی مکان‌های نزدیک به صحنه عملیات هستند بتوانند در دوره های کوتاه مدت در این مکان‌ها اقامت داشته باشند. 

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد از ماه مارس بیش از 61 هزار و 900 نفر از موصل و اطراف آن گریخته‌اند. 

نیروهای عراقی که از دو سال پیش مناطق گسترده‌ای را به ویژه در استان وسیع الانبار بازپس گرفته اند، اکنون برای حمله به موصل آماده می شوند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.