سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

منش پهلوانی مهم‌ترین شاخصه شهدای ورزشکار

‌معاون مرکز تربیت و تعالی کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: منش پهلوانی مهم‌ترین شاخصه شهدای ورزشکار بود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ ‌معاون مرکز تربیت و تعالی کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سومین یادواره شهدای ورزشکار ساوه گفت: منش پهلوانی مهم‌ترین شاخصه شهدای ورزشکار بود.
سردار علیزاده افزود: شهدای ورزشکار ما در دوران دفاع مقدس با اقتدا به مردانگی امیرالمومنین علی (ع) و تاسی از اهل بیت (ع) جوانمردانه جنگیدند و خون خود را نثار اسلام کردند.
وی پهلوانی را بر قهرمانی در منش و سیره شهدای ورزشکار برتر دانست و افزود: وقتی سخن از دلیرمردان شهید به میان می‌آید از آنان به عنوان پهلوانان یاد می‌شود نه قهرمانان از این رو شهدای ما پهلوانانه جنگیدند و قهرمانانه شهید شدند.
سردار علیزاده ترویج منش پهلوانی را به عنوان یادگار شهدا در جامعه خواستار شد و افزود: الگوی زندگی ما بازماندگان از قافله شهدا تاسی به سیره شهداست چرا که آنان عزتمندانه راهی را که خدای تعالی آن را جهاد در راه خدا می داند انتخاب کردند.
 وی  در ادامه با تاکید بر ترویج ورزش در بین آحاد مختلف جامعه اضافه کرد: همان طوری که در دوران دفاع مقدس ورزش جزو برنامه‌های رزمندگان بود در شرایط فعلی نیز با پرداختن به ورزش ضمن حفظ سلامتی و برقراری نشاط در جامعه باید همواره خود را یک رزمنده ورزشکار آماده رزم بدانیم چرا که دفاع همچنان باقی است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این یادواره گفت: خدای تعالی در مقام شهید با نزول آیه ای فرموده اند که شهدا عند ربهم یرزقون هستند و این مقام کمی برای شهادت نیست.
غفاری با بیان اینکه هیچ مقامی بالاتر از مقام شهادت نیست، افزود: ما باید پرچمدار و رهرو عزیزانی باشیم که خدای تعالی برای آنها روزی مقرر کرده است.
مرثیه سرایی ، اجرای ورزش زورخانه ای و تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار شهرستان از دبگر برنامه های این یادواره بود.
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، یادواره ، شهدای ، ورزشکار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.