سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

ایجاد 20 درصد اشتغال کشور به همت کمیته امداد

قائم مقام کمیته امداد کشور گفت : 20 درصد اشتغال کشور به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شده است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ سید امیر منصور برقعی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست کارگروه اشتغال استان مرکزی در اراک با اشاره به ایجاد  26 هزار شغل توسط این نهاد در نیمه نخست امسال در کشور  افزود: 20 درصد اشتغال های کشور توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شده و این نهاد همه تلاش خود را برای افزایش اشتغال پایدار و خروج مددجویان از چرخه حمایتی به کار گرفته است.
 برقعی توانمند سازی با تمرکز بر توسعه مشاغل خانگی را از برنامه های مهم این نهاد  عنوان کرد و افزود : سال گذشته این نهاد حمایتی موفق به ایجاد 120 هزار فرصت شغلی شد و بیشتر مشاغل ایجاد شده در نیمه دوم سال محقق شد.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ادامه داد: 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز در این نشست، گفت: بانک ها در راستای ارایه تسهیلات به طرح های اشتغالزای کمیته امداد همکاری و تعامل خوبی داشته اند.
محمد امید افزود: 96 و نیم درصد تسهیلات اشتغال بانک ها در سال گذشته در طرح های اشتغالزای کمیته امداد کشور وصول شده و پیش بینی می شود امسال نیز تمامی منابع تخصیصی در حوزه تسهیلات شغلی جذب شود.
وی بیان کرد: در سال های اخیر با تلاش های صورت گرفته، سالانه 100 هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور خارج شده اند که 82 درصد این افراد از طریق تسهیلات قرض الحسنه بانک ها و 18 درصد از طریق کمک های صندوق کمیته امداد به خودکفایی رسیده اند.
استاندار استان مرکزی هم در این نشست گفت: در نیمه نخست امسال استان مرکزی 302 میلیون دلار صادرات و 136 میلیون دلار واردات داشته است.
زمانی قمی افزود: در این مدت وصول درآمدهای استان از میانگین کشوری بالاتر بود اما، این روند هنوز رضایت بخش نیست.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست، گفت: از زمان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی، بانک های همکاری بسیار خوبی در زمینه ارایه تسهیلات داشته اند و تا حدی جبران عقب افتادگی های قبل شده است.
سید مهدی مقدسی افزود: استان مرکزی یکی از قطب های مهم صنعت کشور است و سهم اشتغال این استان در کشور باید بیش از سایر استان ها باشد و تحقق این مهم همکاری همه دستگاه ها و نهادها را طلب می کند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، کارگروه ، اشتغال ، شغل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.