سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

کاهش 64درصدی صادرات کالا از خراسان شمالی

در 5ماهه نخست امسال صادرات کالا از خراسان شمالی از لحاظ ارزی 64درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی در نشست توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت: صادرات کالاهای تولیدی این استان در پنج‌ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش‌یافته است.

محمود دلپسند با اشاره به بررسی بیشتر راهکارهای مناسب برای جلوگیری از کاهش میزان صادرات استان گفت: علت‌هایی همچون سخت‌گیری‌های ترکمنستان و یا مشکلات در قوانین درگذشته نیز بوده است و چیز جدیدی نیست و شاهد بودیم در سال‌های گذشته اهداف تعیین‌شده در صادرات محقق شده و عملکرد حتی فراتر از برنامه هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال تاکنون تنها 13 ممیز 8 درصد از برنامه‌های صادراتی خراسان شمالی محقق شده است.

یحیی نیکدل افزود: از ابتدای امسال تاکنون 26 ممیز 23 میلیون دلار کالای تولیدی استان صادرشده است که وزن این محصولات تولیدی بیش از ۲۱۴ هزار تن بوده است.

وی با اشاره به تعطیلی پتروشیمی به مدت دوماه برای انجام تعمیرات اساسی به عنوان یکی از علت‌های کاهش میزان صادرات استان گفت: نبود حمایت از بخش خصوصی برای حضور در پاویون‌ها و نمایشگاه‌های برون‌مرزی نیز دراین‌باره تأثیرگذار بوده و سبب عدم دستیابی به بازارهای جدید شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: عدم وصول کامل مطالبات از خریداران خارجی سبب شده انگیزه صادرکنندگان برای صادرات کاهش یابد.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.