سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

استان اردبیل نیازمند مراکز استاندارد برای سالمندان است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: مراکز نگهداری سالمندان در استان اردبیل از استانداردهای لازم برخوردار نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شفیع شفیعی افزود: خانه سالمندان باید از نظر فیزیکی فضایی زنده بوده و از امکانات درمانی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی مورد نیاز برخودار باشد به طوری که فرد سالمند در آن احساس راحتی بیشتری نسبت به خانه خود داشته باشد.

وی تاکید کرد: پدیده سالمندی باید به عنوان واقعیت اجتماعی توسط جامعه پذیرفته شده و در این راستا باید نسبت به فرهنگ سازی اقدام شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: جمعیت رو به سالمندی می رود و این زنگ هشداری برای برنامه ریزی و سازماندهی به منظور جلوگیری از بروز بحران در دهه های آینده است تا بتوان نسبت به مدیریت چالش های جامعه سالمند اقدام کرد.

شفیعی افزود: با توجه به حرکت جمعیت به سوی سالمندی باید فرهنگ سازی صورت گیرد و تا زمانی که برای سالمندان برنامه ریزی نشود همچنان با مشکلات درگیر خواهیم بود زیرا هم اکنون از نظر فرهنگی اسکان در خانه سالمندان امری نامناسب برداشت می شود؛ اما باید بجای این مقابله منفی، سالمندی باید بعنوان واقعیت توسط جامعه پذیرش شود.

وی بیان کرد: در دنیا بر خلاف ایران بازنشستگی برابر با کناره گیری از همه فعالیت ها نیست بلکه به معنای آغاز دوره جدیدی از زندگی است که همراه با فعالیت های اجتماعی و مشارکت های مدنی می باشد و در این راستا سطحی از امکانات، خدمات و رفاه برای سالمندان تعریف شده است.

وی افزود:‌ در کشورهای پیشرفته پس از بازنشستگی از علم و تجربه سالمندان برای ارایه خدمات بهتر در زمینه های مختلف استفاده می شود و باعث ایجاد حس مفید بودن در فرد سالمند می شود و این امر می تواند به عنوان الگو مورد توجه قرار بگیرد زیرا گذر مشکلات کنونی جامعه سالمندی درگرو نزدیک شدن خدمات به استانداردهای جهانی است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.