سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت آب و هوای استان های کشور؛

بارش باران در استان های مازندران و گلستان /سرعت وزش باد در تهران به 50کیلومتر در ساعت می رسد+جدول

طبق پیش بینی های هواشناسی امروز شاهد بارش باران و رگبار ورعدوبرق و وزش باد در استان های مازندران و گلستان خواهیم بود .

به گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،پیش بینی می شود با عبور سریع یك سامانه بارشی از مناطق شمالی كشور بارش باران در استانهای واقع در حاشیه دریای خزر در روز پنج شنبه، بتدریج از شدت بارش در استان گیلان كاسته  و انتظار بارش باران و در برخی نقاط رگبار ورعدوبرق و وزش باد در استان های مازندران و گلستان داریم. 

علاوه بر این بارش پراكنده در اواسط امروز در خراسان شمالی و در بعدازظهر در شمال استان خراسان رضوی نیز انتظار می رود.

همچنین وزش باد شدید در مناطق شرقی استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی در این روز پیش بینی می شود.خلیج فارس نیز  در روز پنجشبه به سبب وزش باشد شدید طوفانی و مواج خواهد بود.

در ابتدای روز جمعه همچنان انتظار بارش در استان گیلان و نواحی دریایی استان مازندران داریم. با عبور موج دیگری از لایه میانی جو از بعداظهر این روز انتظار تشدید بارش و در برخی نقاط بصورت رگبار و وعدوبرق در استان گیلان و اردبیل و بارش پراكنده در شمال غرب می رود. از اواخر این روز تحت تاثیر این سامانه مجددا بارش در استان مازندران شروع می شود. 

لازم به ذکر است که خلیج فارس در روز  جمعه مواج خواهد بود. 



خلیج فارس مواج می شود

  امیر سرکرده کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت آب و هوای امروز استان تهران و دامنه های جنوبی البرز همچنین در استان های سمنان ، البرز ، قم وزش باد شدید موقتی تا 50 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

وی در خصوص  وضعیت امروز آب وهوای شهرستان ها گفت: ورود سامانه بارشی در استان های آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل ، گیلان و استانهای ساحلی خزر و خزر شمالی با بارش همراه خواهد بود که در استانهای مجاور ساحل خزر و خراسان شمالی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها را نیز شاهد خواهیم بود.

سرکرده درباره وضعیت جوی فردا(جمعه) در تهران وسایر شهرستان ها، گفت: وضعیت جوی تهران فردا به همین صورت خواهد بود و در استانهای گیلان و مازنداران شرایط بارشی را شاهد خواهیم بود؛ همچنین استانهای غربی و جنوب غربی شاهد گرد و غبار خواهند بود .

این کارشناس هواشناسی در پایان وضعیت دریای خزر و خلیج فارس را طی امروز و فردا مواج اعلام کرد .







آب و هوای کشور در یک نگاه:



جدول آب و هوای استان های کشور:

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.