سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری داخلی افغانستان را از کمک‌های خارجی بی‌نیاز می‌کند

رییس جمهور افغانستان تنها راه بی‌نیازی افغانستان از کمک‌های خارجی را سرمایه گذاری در داخل افغانستان عنوان کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز در نشست افتتاح یک شرکت خصوصی گفت تنها راهی که می تواند افغانستان را از کمک های خارجی بی نیاز سازد، سرمایه گذاری در داخل افغانستان است.

 آقای غنی از تمامی تاجران می خواهد که در داخل افغانستان سرمایه گذاری کنند تا این کشور از مشکلات اقتصادی بیرون شود.

رییس جمهور امروز خطاب به سرمایه گذاران گفت: شما می توانید با سرمایه گذاری تان در داخل کشور، افغانستان را از اتکا به کمک های خارجی بی نیاز سازید.

غنی می گوید که دولت افغانستان تعهد کامل دارد تا از سکتور های خصوصی و سرمایه گذاری حمایت کند.
به گفته او بدون استقلال اقتصادی، استقلال سیاسی نیز ناقص است و حکومت وحدت ملی تعهد دارد تا کشور را به یک کشور قدرتمند سرمایه گذاری تبدیل کند.

محمد اشرف غنی می گوید که هدف عمده ی ما این است تا به یک کشور صادر کننده تبدیل شویم و بتوانیم که سالانه از افغانستان به کشور های جهان کالا صادر کنیم.

رییس جمهور غنی در حالی تاجران را تشویق می کند که در داخل افغانستان سرمایه گذاری کنند که پیش از این مسوولان اتاق تجارت و صنایع کشور گفته بودند که ده ها سرمایه گذار در کشور جواز فعالیت شان را منحل کرده اند.

نبود امنیت، افزایش مالیات، عدم حمایت دولت از سرمایه گذاران و افزایش صادارات کشور های بیرونی در داخل از جمله موضوعاتی است که تاجران در داخل کشور حاضر به سرمایه گذاری نیستند.

 تنها راهی که می تواند افغانستان را از کمک های خارجی بی نیاز سازد، سرمایه گذاری در داخل افغانستان است.


در همین حال آقای غنی می گوید که برای رسیدن به یک کشور قدرتمند ما به تغیر بنیادی ذهنیت ها نیاز داریم و باید کشور را از یک کشور وارد کننده به کشور صادر کننده تبدیل کنیم.

حدود نصف مردم کمتر از ۱۰۰ افغانی در روز درآمد دارند


محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور می گوید که حدود ۴۰ درصد از شهروندان کشور کمتر از ۱۰۰ افغانی در آمد دارند که این خود نشان دهند اقتصاد ضعیف کشور را نشان می دهد.

رییس جمهور گفت: اگر ما یک خانواده ۶ نفره را در افغانستان در نظر بگیرم این خانواده چگونه با ۱۰۰ افغانی در آمد نفقه عیال خود را پره کند.

او می گوید که تمامی این موضوعات نشان می دهد که دولت، مردم و سرمایه گذاران دست به دست هم بدهد تا از این بهران اقتصادی بیرون شویم.

آقای غنی در ادامه صحبت هایش امروز گفت که وظیفه شورای عالی اقتصادی حل مشکلات سکتور خصوصی است به گفته او اما این شورا خود دچار مشکلات است.

بخدی به نقل از اشرف‌غنی نوشت: وقت که شما چیزی را وارد کشور می کنید کارزدایی از بین رفته و مردم بیکار می شوند به گفته او زمان که شما یک شی را صادر کنید، یک جمع بزرگ از مردم به کار مشغول می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.