سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

نشست علمي در دانشگاه رازي با پژوهشگر برجسته ايراني

نشست علمي باحضور علي اكتسابي، استاد دانشگاه كيوتو ژاپن در خصوص مستندنگاري تحليلي ميراث فرهنگي در دانشگاه رازي و جمعي از اساتيد و دانشجويان گروه باستان شناسي برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ علی اكتسابي متخصص پرتوهای يونی مباحث كابرد تصويربرداري پيشرفته در حوزه ميراث فرهنگي  ارائه داد.

در اين نشست علمي اكتسابي به بررسي اهميت و جايگاه روش هاي اسكن ليزري و چندبعدي آثار باستاني در دنيا پرداخت و درباره پروژه هاي خود در كشورهايي چون آمريكا، چين، مصر، انگليس، ايتاليا و اخيراً ايران بحث كرد.

اكتسابي تاكنون لابراتوارهاي متعددي در كشورهاي مختلف با هدف ديجيتالي كردن ميراث گذشته برپا كرده است كه طي آن با تصويربرداري پيشرفته امكان تفكيك و آناليز رنگدانه¬هاي برخي از اشيا و مواد باستاني مانند فرش، نقاشي و غيره براي اولين بار فراهم شده است.

 وي مخترع اين روش در دنياست و بر آن است تا اين فناوري را نيز در سطح كشور و از جمله استان كرمانشاه مورد استفاده قرار دهد.

 با توجه به اينكه اين فناوري تنها در حوزه ميراث فرهنگي كاربردي ندارد و امروزه از آن در حوزه هاي صنعت و كشاورزي نيز استفاده مي شود، طبيعي است كه دانشگاه رازي نيز در اين راستا مي تواند با اين پژوهشگر برجسته ايراني همكاري لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.