سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات ارتش لبنان در مناطق مرزی سوریه و هلاکت یک سرکرده داعش

ارتش لبنان در عملیاتی در منطقه وادی خالد العکاریه، نزدیک مرز با سوریه، موفق به کشتن یک سرکرده داعش شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه المنار در گزارشی به عملیات ویژه ارتش لبنان در منطقه وادی خالد العکاریه در استان عکار در شمال این کشور پرداخته و آورده است: ارتش لبنان پس از رصد تحرکات تروریست‌ها در منطقه کنیسة العکاریه، دست به عملیات دقیق زد و نیروهای ارتش موفق به محاصره مصطفی عوض در داخل یکی از منازل شدند.

ارتش لبنان به منزل حمله کرد، اما با تیراندازی و واکنش تروریست‌ها روبرو شد. در جریان این عملیات، «مصطفی عوض» به هلاکت رسید. ارتش لبنان ضمن محاصره منطقه، شماری از تروریست‌ها را نیز بازداشت کرد.

اما مصطفی عوض کیست؟

المنار گزارش داد: مصطفی محمد الاحمد ملقب به مصطفی عوض یکی از مسئولان بارز داعش در منطقه وادی خالد العکاریه است. وی ساکن منطقه الکنیسه نزدیک مرز لبنان و سوریه بود. در این منطقه بسیاری از مظنونان تحت تعقیب به سر می‌برند که عمده فعالیت آنها قاچاق سلاح و جذب جوانان و اعزام آنها برای جنگ در کنار گروه‌های تروریستی است.

این منطقه از سالها قبل شاهد حضور تروریست‌های جبهه النصره بود که پس از ایجاد دودستگی به داعش پیوستند و به تکفیری ها اعلام وفاداری کردند. هدف داعشی‌ها تسلط بر منطقه الکنیسه با توجه به اهمیت استراتژیک آن بود؛ زیرا این منطقه دارای نزدیک به پنج روستا علوی‌نشین بود. داعش به دنبال سیطره بر این منطقه بود، اما ارتش سوریه ابتکار عمل را در دست گرفت و رویاهای داعشی‌ها را نقش بر آب کرد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.