سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای تفاهم نامه مدیریت آب از سوی وزرای ایران و استرالیا

با امضای تفاهم‌نامه در خصوص مدیریت منابع آبی فصل مشترکی در رابطه بین ایران با استرالیا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در خصوص امضای تفاهم‌نامه میان دو کشور ایران و استرالیا اظهار داشت: از مدتی قبل مذاکراتی بین این دو کشور در جریان بود که در نهایت منجر به تدوین تفاهم‌نامه‌ای در زمینه مدیریت منابع آب ، انتقال تکنولوژی، فعالیت‌های فنی و پژوهشی شد.

وی ادامه داد: سابقه همکاری با کشور استرالیا به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد و تداوم این همکاری‌ها بسته به اراده و فعالیت‌های مسئولین دو کشور خواهد بود.

وزیر نیرو تأکید کرد: البته از جانب کشور ایران مانعی برای تداوم و توسعه همکاری میان تهران و ملبورن وجود ندارد و ما به توسعه هر چه بیشتر روابط‌ بین  ایران و استرالیا علاقه مند هستیم.

استیون چیبو وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه‌گذاری استرالیا نیز پس از امضاء این تفاهم‌نامه اظهار داشت: این اولین دیدار وزیر تجارت استرالیا به کشور ایران بوده است و انتظار می‌رود در شرایطی که تحریم‌ها لغو و ایران به مجامع بین‌المللی بازگشته از این فرصت همکاری به طور حداکثری استفاده کنیم.

وی در خصوص تفاهم‌نامه امضا شده میان دو کشور در خصوص مدیریت منابع آبی گفت: این سند یک سکو برای ارتقاء همکاری بین بخش دولتی و بخش خصوصی ایران و استرالیا است و این سنگ بنای نخستین  همکاری دو کشور به شمار می رود.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.