سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

برداشت 10 درصد نارنگی پیش رس در مازندران

10 درصد نارنگی پیش رس در مازندران برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد تقی شکوهی، مدير باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برداشت نارنگی پيش ‌رس از اواخر شهريور شروع شد و تاکنون 10 درصد از نارنگی ‌های پيش ‌رس استان برداشت شده است.

شکوهی با بيان اينکه ميزان توليد نارنگی ‌های پيش ‌رس 110 هزار تن در استان است، افزود: اين نوع نارنگی تا پايان مهر برداشت می شود.

وی گفت: در مهر هيچ جای کشور توليد مرکبات ندارد و مازندران در مهرمرکبات کشور را تامين می ‌کند، لازم است همه مردم بدانند نارنگی پيش رس مازندران با وجود رنگ سبز دارای مزه شيرين است و بهتر است از اين نوع نارنگی با پوست سبز استفاده کنند.

مدير باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: نارنگی پيش رس چون قبل از تغيير رنگ شيرينی آن کامل می شود نياز به سبززدايی ندارد.

شکوهی با بیان اینکه برداشت نارنگی محلی يا(اونشو) تا پايان آبان ادامه دارد و از اواخر آبان تا اوايل دی برداشت پرتقال تامسون انجام می شود، گفت: ميزان توليد نارنگی محلی امسال 44 هزار تن و پرتقال تامسون يک ميليون و 500 هزار تن پیش بینی می شود.

وی افزود: از اوايل دی امسال برداشت پرتقال توسرخ(خونی) آغاز می شود و تا پايان بهمن ادامه دارد و ميزان توليد اين محصول نيز 300 هزار تن برآورد می شود.

مازندران50 درصد مرکبات کشور توليد می کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.