سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

تهیه 590 هزار هکتار طرح مرتعداری

از ابتدای ابلاغ اجرای طرح مرتعداری تاکنون 590 هزار هکتار طرح مرتعداری در استان قزوین تهیه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: از این میزان حدود 371 هزار هکتار به بهره برداران واجد شرایط استان واگذار شده است.

به گفته اسدالهی ، تاکنون برای 752 هزار هکتار از اراضی مرتعی استان ممیزی مرتع صورت گرفته و برای آنها نیز پروانه چرا صادر شده است.

وی در ادامه، طرح های مرتعداری را برنامه مدونی دانست و یادآور شد: این طرح به منظور اعمال مدیریت با هدف حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری صحیح از مراتع به منظور تثبیت استمرار تولید، حفظ منابع پایه (آب و خاک) تدوین و پس از تصویب و انعقاد قرارداد با مجری قانونی آن به مرحله اجرا در می آید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: طرح مرتعداری سند مدونی از مجموعه اقداماتی است که به منظور مدیریت پایدار مراتع با هدف حفظ، احیا، اصلاح، توسعه و بهره برداری صحیح و استمرار تولید در محدوده معینی از مراتع که سامان عرفی قانونی نامیده می شود، تهیه و در قالب طرح به تصویب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و یا واحدهای تابعه استانی آن می رسد.

اسدالهی ادامه داد: تمامی طرح های مرتعداری استان با نظارت کامل اجرا و برای اجرای آن قراردادهای 10 تا 30 ساله منعقد می شود و در صورت توافق، اجرای این طرح‏ها ادامه‏ دار خواهد بود.

وی، مهمترین بحث موجود را در زمینه اجرای چنین طرح هایی عنوان و با اشاره به اینکه تعدیل دام و رساندن آن به تعادل واقعی باید برسد، گفت: در حال حاضر تعداد دامداران زیاد شده و برای خدمات رسانی به همه آنها باید برای  تعدیل ظرفیت ها با اجرای طرح های مرتعداری، اقدام کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.