سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

زمین‌های شرق اصفهان طلا است

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه زمین های شرق اصفهان طلا است و محصولات تولیدی این زمین‌ها با دیگر زمین ها قابل مقایسه نیست، گفت: مدیریت آب باید حاکم باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس حاج‌ رسولی‌ها در جلسه علنی شورای با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب طی سال‌های اخیر توجه به اقتصاد را محور صحبت‌های خود قرار داده اند و تاکنون بارها به این موضوع تاکید داشته‌اند، اظهار داشت: این در حالی است که یکی از مشکلات جامعه ما که نشان از عدم رونق اقتصادی دارد، مسئله بیکاری است.

وی با اشاره به لزوم توجه به اشتغال جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطوح مختلف تصریح کرد: متاسفانه روزی نیست که مراجعاتی در جهت اشتغال جوانان نداشته باشیم، حتی برخی خانواده‌ها سه تا چهار فرزند بیکار لیسانس و فوق لیسانس و دکتری در خانه دارند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه قطعاً رفع با همدلی امکان پذیر است، ادامه داد: با توجه به این موضوع از دولت و استاندار درخواست می کنیم که به فکر حل ریشه ای مسائل اقتصادی و سیاستگذاری زودبازده در زمینه اشتغال جوانان باشند.

وی با اشاره به لزوم توجه به مسئله ازدواج تاکید کرد: خوشبختانه وام‌های ۱۰ میلیون تومانی به تصویب دولت رسیده اما نمی‌دانیم تا چه اندازه عملیاتی شده و با توجه به این موضوع مردم، خیرین و جوانان توقع‌های خود را پایین آورده و بستر ازدواج را راحت‌تر کنند.

حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه به طور حتم بی توجهی به این موضوع مشکلات بعدی دیگری به همراه خواهد داشت، افزود: اوایل انقلاب برای حل معضل بیکاری ستاد ویژه ای شکل گرفت و با تمهیداتی نیروهای تحصیلکرده با ضوابطی به دستگاه ها معرفی شدند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در دولت جدید هنوز طرحی برای مسکن پیاده نشده و متاسفانه وضعیت مسکن در رکود کامل قرار دارد، اظهار کرد: متاسفانه نه تنها مساعدت در این بخش نشده بلکه دولت هزینه های دیگری مثل بیمه پروانه های ساختمانی که عددی میلیاردی دارد و ارزش افزوده از مصالح ساختمانی را به این بخش تحمیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه به تازگی سختگیری در خصوص قانون مالیات بر درآمد مسکن نیز مطرح شده که اگر این قانون پیاده شود با رکود ۱۰۰ درصدی ساخت و ساز مواجه می شویم و ۵۰ درصد درآمدهای شهر هم محقق نمی‌شود، ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه تجدیدنظر کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت آلودگی هوا تصریح کرد: متاسفانه حمایت‌های دولت از بخش حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی و مترو کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در شورای اول کمک قابل توجه دولت را در بخش اتوبوسرانی داشتیم، به این صورت که شهرداری از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت یک اتوبوس ۱۷.۵ میلیون تومان آن را پرداخت می کرد و هزینه دیگر خرید اتوبوس از سوی دولت پرداخت می شد.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به اینکه متاسفانه امروز نه تنها این کمک‌ها نمی‌شود بلکه برای خرید یک اتوبوس مالی حدود ۴۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری پرداخت می‌شود و در بخش مترو نیز نوید پرداخت هزینه ها را تا ۹۰درصد هم داده بودند اما متاسفانه این کمک‌ها به حداقل رسیده است، تاکید کرد: قطعا بدانید که شهرداری با وضعیت درآمدی در اجرای خطوط دوم و سوم دچار مشکل خواهد شد و دولت باید بداند عدم پرداخت کمک ها در زمینه حمل و نقل سبب می شود ۱۰ برابر آن هزینه ها در بخش‌های سلامت و یارانه بنزین هزینه کند و کار کارشناسی این بخش را به وزرای اقتصاد، نفت و بهداشت می‌گذارم.

وی با بیان اینکه قطعا هزینه‌های زایمان‌های زودهنگام، هزینه‌های مختلف، هزینه‌های ام اس و یارانه‌های سوخت مدنظر وزرا خواهد بود، افزود: جاری شدن دائمی آب در رودخانه یکی از مطالبات جدی مردم اصفهان از رئیس جمهور است که متاسفانه وضعیت بدتر از قبل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه واقعیت این است که امسال بارندگی در استان اصفهان مخصوصاً سرشاخه‌های زاینده رود مناسب نبوده است، گفت: آب پشت سد زاینده رود حدود ۱.۵ میلیارد متر مکعب بوده، در صورتی که آب تامین شده یک میلیارد متر مکعب است که قطعا در آب شرب و صنعت باید صرفه جویی شود.

وی ابراز داشت: با توجه به این موضوع در بخش کشاورزی و حق آبه تالاب گاوخونی ضرورت‌های بعدی است اما متاسفانه بی عدالتی‌هایی در این بخش شاهد هستیم.

حاج رسولی‌ها با بیان اینکه زمین های شرق اصفهان طلا است و محصولات تولیدی این زمین‌ها با دیگر زمین ها قابل مقایسه نیست، ادامه داد: مدیریت آب باید حاکم باشد و از دولتمردان درخواست می شود به وضعیت آب و آلودگی هوای شهر اصفهان رسیدگی کنند.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.