سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

نقش زنان در دفاع مقدس تاثیر گذار و نقشی بی بدیل بود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نقش زنان در دفاع مقدس بسیار تاثیر گذار و نقشی بی بدیل بود که غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار جمعی از بانوان ایثارگر و اعضای شورای راهبردی نقش زنان در دفاع مقدس ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: نقش زنان در دفاع مقدس بسیار تاثیر گذار و نقشی بی بدیل بود که غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه شرایط جنگ در دوران دفاع مقدس بسیار سخت بود، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی را دشمنان بر ما تحمیل کردند که این جنگ نتیجه موثر نبودن شیطنت های دشمنان در زمان انقلاب بود که به اقدام نظامی متوسل شدند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به نقش سازنده و تاثیرگذار ایران در منطقه اشاره و تصریح کرد: ایران در جلوگیری از تجزیه کشورهای منطقه نقشی سازنده داشت و آمریکایی ها را از عراق بیرون کرد و در مقابل همه طرح های تجزیه طلبانه اسرائیل در منطقه ایستادگی کرد.

وی با اشاره به حضور مستقیم آمریکایی ها در ایران در قبل از انقلاب، گفت: ایران در قبل از انقلاب کشوری کاملا وابسته و نوکر بی اختیار آمریکا بود ما در طی این سالها ایران به مرحله ای رسیده است که می تواند هر کاری انجام دهد و قدرت و پیشرفت ایران مهار شدنی نیست و حتی ایران برای مردم آمریکا هم بسیار مهم است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: ایران قدرت برتر دریایی در منطقه خلیج فارس است و تمامی تحرکات دریایی در آب های خلیج فارس را رصد می کند و برگزاری رزمایش ها پاسخ برخی حرفهاست که طرف مقابل این پاسخ را درک می کند.

وی به حمایت ایران از کشورهای دیگر در مقابل دست اندازی های استکبارگران اشاره کرد و گفت: ایران در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و اسرائیل و ایستادگی می کند و از تجزیه کشورهای اسلامی جلوگیری می کند همانطور که کشورهای آمریکای لاتین با سلاح های ایران در مقابل آمریکا ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی تنها با کشور عراق نمی جنگید زیرا بیش از ۴۰ کشور مختلف دنیا نیروی نظامی به عراق فرستاده بودند.

وی به نقش و مسئولیت مهم زنان در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره و تصریح کرد: زنان بصورت خودجوش و همپای مردان در تمامی دوران دفاع مقدس در مقابل تجاوز رژیم بعثی عراق ایستادگی کردند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان پیشرفت های ایران دروان سخت و تحریمی دفاع مقدس آغاز شد، افزود: یکی از برکات مهم جنگ شروع پیشرفت های علمی بود و ابتکاراتی که در دوران جنگ توسط رزمندگان انجام می شد همه دشمنان را حیران کرده بود.

وی تصریح کرد: دشمنان برای ضربه زدن بر پیکره جوامع اسلامی از راههای گوناگون وارد می شوند که یکی از این راها برای تضعیف کشورهای اسلامی ایجاد فساد و تغیر سبک زندگی در حوزه بانوان است.

نماینده ولی فقیه در کردستان بحث اقتصاد و فرهنگ را دو اولویت دشمنان برای فشار بر کشور دانست و گفت: بحث اقتصاد و فرهنگ بسیار مهم است زیرا ایجاد فشار اقتصادی و استحاله فرهنگی دو برنامه اجرایی دشمنان برای لطمه و کم کردن سرعت پیشرفت ایران است.

وی اولویت بندی در اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه بانوان را مهم عنوان کرد و گفت: تمرکز بر روی از هم پاشیدن خانواده ها در کشورهای اسلامی از اولویت های اقدامات غرب می باشد که در این راستا اقدامات فرهنگی باید انجام شود.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.