سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

کاهش حجم آب سد کوثر گچساران

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: حجم آب سد کوثر گچساران 15میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ اسلام قدمی گفت: حجم آب پشت سد کوثر هم اینک بیش از 235میلیون متر مکعب است که نسبت به حد استاندارد کاهش را نشان می دهد.

وی گنجایش مخرن سد کوثر را 580 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: نرمال تراز این مخزن بتونی با سطح دریا 625 متر است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران افزود: 271میلیون متر مکعب آب در سال آبی 95-94 وارد سد کوثر در این شهرستان شده است.

قدمی میزان آب رها سازی شده از سد کوثر را 286 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: بیش از 50 میلیون متر مکعب از این میزان آب خروجی به بخش کشاورزی دشت لیشتر و خیرآباد اختصاص یافته است.

وی ابراز کرد: 140 میلیون مترمکعب از آب این سد در سالجاری به مصارف آشامیدنی شهرستان گچساران و استان های همجوار رسیده است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: 273 میلی متر بارش در بالا دست سد ملی کوثر این شهرستان در سال آبی 95-94 به ثبت رسید.

قدمی تصریح کرد: این سد سالانه آب آشامیدنی 20 شهرستان و 2 هزار روستای استان های هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر را تامین می کند.

سد کوثرگچساران آب آشامیدنی 2 میلیون و 500 هزار نفر از مردم استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می کند.

سد کوثر (تنگ دوک) در فاصلهٔ 60 کیلومتری شمال غربی از شهر دوگنبدان در شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد واقع است.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.