سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۸۰ طالب در ولایت غزنی کشته شده اند

مقام های محلی از کشته شدن بیش از ۳۸۰ طالب و ۴۸ سرباز امنیتی طی یک ماه اخیر در ولایت غزنی خبر میدهند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالکریم متین؛ والی غزنی و شماری از مسولان امنیتی این ولایت در یک نشست خبری دستاورد های یک ماه اخیر نیروهای امنیتی غزنی را تشریح کردند.

والی غزنی ماه گذشته را برای نیروهای امنیتی این ولایت پردستاورد توصیف کرد: با وجود افزایش تحرکات طالبان در جریان ماه سنبله حملات آنان ناکام و تلفات سنگینی به آنان وارد شده است.

والی غزنی افزود: در جریان یک ماه گذشته ۱۶۹ کمین از سوی اردوی ملی و ۱۳۸ کمین توسط سربازان پولیس غزنی در مرکز و ولسوالی های غزنی انجام شده است.

او اضافه نمود که در مسیر شاهراه غزنی – قندهار و غزنی- پکتیکا بیش از ۱۰۰ عملیات کوچک و بزرگ توسط اردوی ملی و پولیس ملی به گونه مشترک انجام شده است که هدف آن تامین امنیت شاهراه های غزنی و راندن مخالفان مسلح از حوالی شاهراه ها بوده است.

والی غزنی این عملیات های نیروهای امنیتی این ولایت را پر دستاورد خوانده گفت در جریان ماه سنبله ۳۸۰ طالب کشته شده ۱۱۶ تن آنان زخمی شده است.

وی تلفات نیروهای امنیتی غزنی را در این عملیات ها ۴۸ کشته و ۹۴ زخمی عنوان نمود.

والی غزنی از تلفات غیر نظامی ها در جریان ماه گذشته نیز خبر داد و افزود بر بنیاد آمارهایی که به او داده شده، در جریان ماه گذشته ۱۹ غیر نظامی کشته شده و ۲۲ تن دیگر زخمی شده اند.


وی طالبان را مسول قتل غیر نظامیان معرفی نموده گفت : افراد ملکی عمدتا توسط ماین کنار جاده کشته و زخمی شده اند که به گفته او مسول این ماین گذاری ها طالبان میباشند.

والی غزنی در این نشست خبری از آمادگی برای یک عملیات گسترده در سطح ولایت غزنی خبرداده گفت این عملیات در هماهنگی با قول اردوی ۲۰۳ تندر انجام میشود و هدف آن پاکسازی مناطق است که طالبان در آن مناطق فعالیت میکنند.

آوا نوشت: غزنی از ولایت های نا امن کشور است طی دوماه اخیر طالبان بارها برای تصرف مرکز ولسوالی های اندر و گیروی این ولایت تلاش کردند اما موفق به تصرف مراکز این ولسوالی ها نشدند

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، طالب ، غزنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.