سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اجرای سرشماری باهزار و ۹۳۴ مأمور در خراسان رضوی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: هزار و ۹۳۴ نفر مامور آمارگیر کار اجرای سرشماری در خراسان رضوی را انجام می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا جمشیدی افزود: از این تعداد، هزار و ۷۵۷ نفر مامور اصلی، ۱۳۷ نفر مامور ذخیره، ۴۰ نفر مامور تلفنی، یک نفر معاون فنی و آموزشی، ۴۰ نفر معاون فنی و آموزشی شهرستان‌ها و ۲۹ نفر مسئول و متصدیان روابط عمومی استان و شهرستان‌ها هستند.

وی عملیات سرشماری اینترنتی از طریق سامانه https://www.sarshomari95.ir از سوم مهر ماه و عملیات میدانی و فرم‌های الکترونیکی برای خانوارهای موسسه‌ای، معمولی و غیرساکن از ۲۵ مهرماه تا ۲۵ آبان امسال به مدت ۳۱ روز انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه در صورتی که خانواری موفق به ثبت نام نشود ثبت نام از طریق آمارگیری تلفنی صورت می‌گیرد؛ افزود: برای اجرای آمارگیری تلفنی تا ۲۸ آبان ماه فرصت در نظر گرفته شده است.

جمشیدی با اشاره به نخستین وآخرین سرشماری کشور در سال ۱۳۳۵ و ۱۳۹۰ اظهار کرد: براساس توصیه سازمان ملل متحد هر پنج یا ۱۰ سال سرشماری باید صورت گیرد.

وی افزود: از سال ۸۵ سرشماری هر پنج سال یک بار انجام می‌گیرد و قبل از این تاریخ هر ۱۰ سال یک بار بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد ۱۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام آمارگیری شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: ۳۹ نفر (حدود چهار دهم درصد) دارای مدرک دکتری، هزار و ۱۵۴ نفر (حدود ۱۲ درصد) مدرک کارشناسی ارشد، پنج هزار و ۳۶۴ نفر (حدود ۵۴ درصد) مدرک کارشناسی، هزار و ۱۰۴ نفر (حدود ۱۱ درصد) مدرک فوق دیپلم و دو هزار و ۳۳۹ نفر (معادل ۲۳ درصد ) مدرک دیپلم دارند.

وی ادامه داد: به لحاظ اشتغال ۶۴ درصد افراد ثبت نام شده بیکار، ۲۲ درصد دانشجو و هزار و ۳۲۵ نفر شاغل هستند.

جمشیدی با اشاره به سرشماری سال ۹۰ افزود: جمعیت خراسان رضوی در سرشماری سال ۹۰، پنج میلیون و ۹۹۱ هزار نفر برآورد شده است که در قالب یک میلیون و ۷۱۷ هزار خانوار سکونت داشتند.

وی عنوان کرد: در سال ۹۰ ، هشت درصد از جمعیت کل کشور در استان خراسان ساکن بوده اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در شهریورماه امسال رئیس جمهور دستور انجام سرشماری را طی چارتی به استانداری‌ها ابلاغ کرده است، بیان کرد: ستاد سرشماری مسکن و نفوس در راس این چارت قرار دارد، استاندار، مسئول ستاد سرشماری هر استان است و بعد از آن مدیر اجرایی سرشماری و قائم مقام آن مسئولیت بالایی در اجرای سرشماری را بر عهده دارند.

وی افزود: مبلغ دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای ماموران آمارگیری در طی مدت ۳۱ روز در نظر گرفته شده است و هر مامور آمارگیری باید سه حوزه و حداقل ۴۰ خانوار را پوشش دهد.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.