سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکوادور پایان وضعیت بغرنج بنیانگذار ویکی لیکس را خواستار شد

اکوادور ابراز امیدواری کرد بازجویی ماه اکتبر از «جولیان آسانژ» نشانه ای بر پایان بن بست حقوقی ایجاد شده در مورد پرونده او باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ویکی لیس از سال 2010 پس از آنکه به کمک سازمان های رسانه ای، تلگرام های سیاسی وزارت خارجه آمریکا را انتشار داد، پا به صحنه جهانی گذاشت؛ درز این پیام ها، باعث درگرفتن یک بحث و جدل جهانی بر سر مرزبندی های مناسب روزنامه نگاری و شفاف سازی دولتی شد.

یک دادگاه استیناف سوئد هفته گذشته حکم جلب آسانژ را تمدید کرد و راه بازجویی از او در سفارت اکوادور در لندن را در تاریخ 17 اکتبر گشود.

«گیلوم لانگ» وزیر خارجه اکوادور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به رویترز گفت: ما امیدواریم که مصاحبه ماه اکتبر بتواند به وضعیت بد آقای آسانژ پایان دهد.

وی افزود: ما امیدواریم که این 'شروع پایان' سرنوشت بغرنج جولیان آسانژ باشد؛ از ماندن وی در کنارمان استقبال می کنیم ولی می دانیم که این راه حل مشکل نیست.

آسانژ 45 ساله در سوئد در ارتباط با اتهاماتی که وی آن را تکذیب می کند از جمله ارتکاب تجاوز جنسی در سال 2010 تحت پیگرد قرار دارد.

وی با پناه گرفتن در سفارت اکوادور در لندن مانع از استرداد احتمالی خود به سوئد شد؛ او می گوید از آن بیم دارد که یک استرداد دیگر به آمریکا کشوری که در آن به دلیل فعالیت های ویکی لیکس باید در معرض تحقیقات جنایی قرار گیرد، در انتظارش باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.