سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

کاهش آب چاه‌ های کشاورزی در منطقه لارستان

مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: حدود هشت تا 10 متر افت آب در منطقه لارستان رخ داده و در تمام نقاط این شهرستان بیلان آب منفی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرزاد قاسمی معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برای استفاده بهینه از آب طرح‌ ها و برنامه‌ های مختلفی در سطح لارستان به اجرا درآمده است.
وی افزود: ایجاد سامانه‌ های نوین آبیاری، اجرای طرح‌های تسطیح لیزری برای کاهش مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری، اجرای کشاورزی حفاظتی با هدف حفظ منابع پایه آب ‌و خاک، استفاده از دستگاه‌ های کارنده با هدف مقابله با شوری، استفاده از بذر ها و ارقام زودرس و میان‌رس در محصولات مختلف ازجمله این طرح ‌ها بوده است.
قاسمی ادامه داد: رعایت تاریخ کاشت مناسب، رعایت سطح زیرکشت متناسب با میزان آبدهی چاه، ممنوعیت کشت ذرت از سال زراعی 86 – 87 در شهرستان لارستان که بهانه اکثر کشاورزان برای آتش زدن کاه و کلش بوده است، کشت پنبه به‌صورت نشایی با هدف کاهش حداقل دو آب آبیاری و کشت ماش و منداب در راستای افزایش ماده آلی خاک و حفظ رطوبت خاک طرح ‌های اجراشده برای استفاده بهینه از آب و مقابله با خشک ‌سالی بوده است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس بابیان اینکه میانگین بارش سالانه باران در لارستان در دوره 10 ساله  155 میلی‌متر است، تصریح کرد: وضعیت آب‌ های زیرزمینی در سطح لارستان نیز چندان مطلوب نیست و باید با تخصیص اعتبار برای اجرای طرح‌ های تغذیه مصنوعی و تأمین آب تا حدودی با توجه به سیلاب ‌های تابستانه این مشکل را جبران کرد.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.