سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

افزایش صادرات از گمرک کرمان

میزان صادرات از گمرکات استان کرمان 94 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدرضا قادر مدیرکل گمرکات استان کرمان به خبرنگاران گفت: در 5 ماه اول امسال 108 هزار تن کالا به ارزش 399 میلیون دلار از کرمان به خارج از کشور صادر شد که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل 94 درصد از نظر ارزش افزایش نشان میدهد.

وی عمده کالاهای صادراتی را پسته و مغز پسته، پلی اتیلن، خرما، کاشی و سرامیک ذکر کرد که به کشورهای اروپایی، آسیای میانه، مالزی و چین صادر شدند.

قادر افزود: همچنین در پنج ماه اول سال جاری 57 هزار تن کالا به ارزش 380 میلیون دلار از طریق گمرکات استان کرمان وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر ارزش 15 درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات کرمان را قطعات خودرو، لوازم و ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، لوازم برقی و انواع نخ ذکر کرد که از مبدا چین، امارات و کره جنوبی صادر شده بودند .

مدیرکل گمرکات استان کرمان همچنین گفت :میزان درآمدهای وصولی این گمرکات در پنج ماهه اول امسال یک هزار و 305 میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 43 درصد افزایش داشته است.

قادر مهمترین دستاورد گمرک در سالهای گذشته را کاهش زمان ترخیص کالاها دانست و گفت: با تلاش پرسنل گمرک زمان ترخیص کالاهای صادراتی از 7 روز به کمتر از 3 ساعت و کالاهای وارداتی از 26 روز به کمتر از 3 روز کاهش یافته است .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: افزایش ، صادارات ، گمرک ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.