سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

مشارکت دوستداران محیط زیست در پاکسازی غار آبی سهولان مهاباد

دومین غار آبی کشور با همکاری دوستداران محیط زیست پاکسازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، دبیر کمیته غارشناسی آذربایجان غربی گفت : دیروز و در روز جهانی غار ، 80 غار در سطح کشور در اقدامی هماهنگ و نمادین و به کمک سازمان های مردم نهاد پاکسازی و در استان آذربایجانغربی نیز غار آبی سهولان مهاباد به عنوان اثر طبیعی و ملی انتخاب شد.

مرتضی ترانه افزود : غارآبی تاریخی سهولان به عنوان دومین غار آبی کشور ، مهمترین مکان گردشگری شهرستان مهاباد است که تابستان امسال حدود 200 هزار گردشگر از این جاذبه طبیعی دیدن کردند.

معاون اداره محیط زیست مهاباد هم در این زمینه گفت : از آنجا که زباله یکی از مشکلات پاکی این غارها در کنار معضل تغییرات فیزیکی و نور پردازی های بیش از حد است ، شعار امسال سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر به این اکو سیستم کم نظیر معطوف شد.

رزاق حسن پور افزود : شعار روز جهانی غار پاک در کشور ما " گردشگری پایدار و حفاظت از تنوع زیستی غارها " برای توجه بیشتر به این ذخیره گاهها برگزیده شده است.

گفتنی است 2500 غار در کشور ما شناسایی شده اند که از این تعداد 13 غار به عنوان پایگاه گردشگری تحویل سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شده است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.