سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

نیاز اعتبار برای ایمن‌سازی شبکه اصلی کانال‌های آبیاری

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری زهره و جراحی ازنیاز تخصیص اعتبار برای ایمن‌سازی شبکه اصلی کانال‌های آبیاری در شهرستان رامهرمز خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا صفری‌نژاد مدیر عامل شرکت بهره‌برداری زهره و جراحی گفت: سد جره در 35 کیلومتری شمال شرق رامهرمز و در راستای آبگیری 260 میلیون مترمکعب آب طراحی‌ شده است.

وی بیان داشت: سد جره می‌تواند 24 هزار هکتار از اراضی زیر پوشش شبکه در رامهرمز را آبیاری کند که تأثیر چشم‌گیری را در کشاورزی منطقه خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری زهره و جراحی تصریح کرد: تمام کانال‌های شهرستان هنوز تکمیل‌ نشده‌اند و بخشی از کانال‌ها که قرار است امسال به بهره‌برداری برسد نیاز به ایمن‌سازی دارد.

وی افزود: برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز کانال‌ها حدود 500 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم ایمنی شبکه اصلی را انجام دهیم.

صفری‌نژاد تأکید کرد: بر اساس توزیع عادلانه آب باید سه درصد از کشاورزان هنگام بهره‌برداری حق آب دریافت شود.

وی همچنینبیان کرد: در محل‌هایی که سد تنظیمی وجود دارد و دولت تنظیم آب را انجام می‌دهد و در صورت ایجاد شبکه مدرن و کانال، کشاورزان باید 3 درصد حق آب پرداخت کنند و اگر انهار سنتی وجود دارد باید یک درصد حق آب را کشاورزان پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری زهره و جراحی در پایان گفت: در قالب طرح‌هایی که سازمان آب و برق تکمیل می‌کند، شرکت آبیاری بر اساس دستورالعمل‌های این سازمان انجام‌ وظیفه می‌کند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.