سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

پاکسازی 5 غار در روز ملی غار پاک در خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از پاکسازی همزمان پنج غار درروز ملی غار پاک دراین استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛،حمید صالحی گفت: با پیشنهاد انجمن غارشناسی و تصویب کارگروه غارشناسی استان ، در روز غارپاک همزمان پنج غار در خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولان ،طبیعت دوستان و اعضای انجمن غارشناسی و هیات کوهنوردی استان پاکسازی شد.

وی افزود: غار مغان در بینالود ، غارهای مزدوران و بزنگان در سرخس ، غار زوکنان  در چناران ، غار بیمارآب  در مشهد غارهایی بودند که در این روز از وجود زباله پاکسازی شدند .

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: غارها حفره های کوچک و بزرگی در دل زمین و کوه ها هستند که ارزش های فراوان دیرینه شناسی و اکولوژیکی دارند و در هردوره از زندگی بشری جایگاهی خاص داشته و دارند . چه در زمانی که بعنوان زیستگاه و جان پناه انسان مورد استفاده بوده و یا درحال حاضر که از لحاظ دیرینه شناسی و شناخت ارزش های اکولوژیکی و زیبایی شناختی اکوسیستم های طبیعی مورد مطالعه قرار می گیرد .

 صالحی افزود: غارها به عنوان مکان نزول وحی بر پیامبر رحمت نزد مسلمانان جایگاه ویژه ای داردو امسال به‌مناسبت هفتمين سال پاك سازي غارها؛با مديريت انجمن غار و غارشناسي استان و نيز باشگاه تخصصي غارنوردي و دره‌نوردي كاوشگران و حمايت‌هاي خوب كارگروه غارشناسي استان، استانداري ، هيئت كوه‌نوردي و صعودهاي ورزشي استان و شهرستان مشهد، و همراهي كارگروه حفظ محيط كوهستان، و اداره کل ميراث فرهنگي و گردشگری ، شهرداري مزداوند، 5 غار ارزشمند استان (مزداوند، بزنگان، مغان، بيمار آب و زوكنان) پاك‌سازي و فرهنگ‌سازي حفاظتي شد.

انتهای پیام//ف.ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.