سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تعیین ۶۸۹ نقطه برای جانمایی ایستگاه‌های صلواتی در مشهد

با توجه به فرارسیدن ایام ماه محرم و درخواست هیات‌های مذهبی برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ۶۸۹ نقطه در شهر مقدس مشهد به‌منظور استقرار این ایستگاه‌ها و همچنین تسریع در صدور مجوز تعیین‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسوول امور مشارکت‌های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد گفت: دستورالعمل برپایی ایستگاه‌های صلواتی به دلیل ضرورت حضور دیگر نهادها و دستگاه‌ها چندبخشی است و دارای تفاوت‌های ویژه‌ای است در همین راستا برای صدور مجوز برپایی ایستگاه‌های صلواتی به‌منظور رعایت مباحث نظارتی، مسائل ترافیکی، امنیتی و همچنین بهداشت نهادهایی همچون سازمان تبلیغات و شورای هیات‌های مذهبی، پلیس و نیروی انتظامی و بهداشت و... درگیر آن می‌باشند.

محمد جنگی افزود: با توجه به اهمیت این مبحث، ستادی در استان با عنوان «ستاد ساماندهی شئون فرهنگی» در مناسبت‌های مذهبی تشکیل‌شده است که بیش از بیست دستگاه عضو آن می‌باشند و در مناسبت‌های فرهنگی این ستاد در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل می‌شود.

وی گفت: معاونت فرهنگی شهرداری نیز به ‌عنوان یکی از اعضای این ستاد هرساله موضوع ایستگاه‌های صلواتی را طرح کرده و با توجه به اهمیت آن، کارگروه ویژه‌ای تشکیل می‌گردد تا با حضور نماینده های دستگاه ها برای روند انجام کارها تصمیم گیری شود.

مسوول امور مشارکت‌های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد افزود: برای بحث جانمایی‌ها که چند سال پیش از سوی شهرداری مشهد ابداع شد درخواست تشکیل کارگروهی کردیم و مقرر شد جانمایی‌های جدیدی را شهرداری برای صدور مجوز ایستگاه صلواتی انجام دهد که طی دو هفته با همکاری مناطق این کار انجام گردید و ۶۸۹ نقطه در سطح شهربرای صدور مجوز ایستگاه صلواتی تعیین شد.

به گفته‌ی محمد جنگی روال صدور مجوز برای هیات‌هایی که تصمیم به برپایی ایستگاه صلواتی داشتند، بسیار زمان‌بر و طولانی بود و نیاز به گرفتن استعلام و معرفی‌نامه و مراجعه مکرر به سازمان‌های مختلف داشت و از این رو شاهد برپایی بدون مجوز بسیاری از ایستگاه‌های صلواتی بودیم که چالش‌های مختلفی در بر داشت.

وی گفت: با هدف تسریع به پاسخگویی و صدور مجوز هیات‌ها با تدبیری که از سوی شهرداری مشهد انجام شد، در حال حاضر دیگر نیازی به اخذ استعلام از تمامی دستگاه‌های مربوطه نیست و جانمایی‌ها براساس لیست هر منطقه صورت می‌گیرد.

جنگی ضمن تاکید بر این که تدبیر شهرداری در تسریع در صدور مجوزآثار خوبی بر جای گذاشته است، افزود: در سال گذشته ایستگاه‌های صلواتی در ۵۷۰ نقطه شهر برپا شد که امسال شاهد رشد این تعداد هستیم.

انتهای پیام//آ.ج

برچسب ها: تعیین ، جانمایی ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.