سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمیل‌های جنجالی هیلاری کلینتون پیش از انتخابات منتشر نمی‌شود

طبق حکم یک قاضی فدرال آمریکا، بیشتر ایمیل‌های شخصی نامزد دموکرات‌ها، پس از انتخابات ریاست جمهوری منتشر خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، یک قاضی فدرال آمریکا روز گذشته (جمعه) طی حکمی به وزارت امور خارجه این کشور دستور داد حدود 1000 صفحه از ایمیل‌های هیلاری کلینتون – نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات را تا تاریخ 4 نوامبر (14 آبان) برای انتشار آماده کند. 

صدور این حکم، برای انتشار حدود 1000 صفحه از ایمیل‌های هیلاری کلینتون تا تاریخ 4 نوامبر به این معناست که بخش اعظمی از ایمیل‌های نامزد دموکرات‌ها که از سوی اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) کشف شد، عملاً به پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موکول خواهد شد.

در ماه اوت، زمانیکه «جیمز ای بوسبرگ،» قاضی ایالت کلمبیا، طی حکمی خواستار تعجیل وزارت امور خارجه در انتشار حدود 15 هزار ایمیل منتسب به هیلاری کلینتون شد، امیدواری افکار عمومی نسبت به انتشار ایمیل‌های نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در هفته‌های پایانی رقابت‌های انتخاباتی به شدت افزایش یافت. اما مخالفت وکلای حقوقی کلینتون و وزارت امور خارجه آمریکا و زمان‌بر بودن فرآیند بررسی ایمیل‌ها، انتشار آنها را تا این لحظه به تاخیر انداخته است.

در پی درخواست گروه "دیدبان قضایی" از قاضی بوسبرگ، وی روز گذشته طی حکم جدیدی از وزارت امور خارجه آمریکا خواست 350 صفحه از ایمیل‌های هیلاری کلینتون را تا 7 اکتبر، 350 صفحه دیگر را تا 21 اکتبر و 350 صفحه دیگر را نیز تا 4 نوامبر برای انتشار آماده کند و از این تاریخ به بعد نیز، ماهانه 500 صفحه از آنها را منتشر کند.  

موضوع ایمیل‌های هیلاری کلینتون و استفاده وی از یک سرور شخصی ایمیل در زیرزمین خانه‌اش در نیویورک در زمان تصدی وزارت امور خارجه آمریکا بیش از یک سال است که بر فعالیت‌های انتخاباتی او سایه انداخته است.

حتی پس از آنکه «جیمز کومی،» رئیس اف بی آی، در ماه ژوئیه اعلام کرد که طبق تحقیقات انجام شده بی‌توجهی کلینتون به اسناد طبقه‌بندی شده در مکاتبات ایمیلی او در حدی نبوده است که مستوجب تعقیب قضایی باشد، باز هم سایه این پرونده جنجالی از فعالیت‌های انتخاباتی او کنار نرفت. جیمز کومی در آن زمان اعلام کرد اف بی آی هزاران ایمیل از هیلاری کلینتون کشف کرده است که وی پیش از آغاز تحقیقات پلیس آنها را در اختیار وزارت امور خارجه قرار نداده بود. 

بر اساس اظهارات وکلای وزارت امور خارجه آمریکا، از میان حدود 15 هزار ایمیلی که اف بی آی در اواخر ماه ژوئیه آنها را در اختیار این وزارتخانه قرار داد، محتوای حدود 9400 مورد از آنها کاملاً‌ شخصی است و به همین دلیل، هرگز منتشر نخواهند شد. از میان حدود 5600 ایمیل کاری باقیمانده نیز حدود نیمی از آنها دارای محتوای تکراری برای ارسال به مخاطبان مختلف است و تعدادی از آنها نیز همان ایمیل‌هایی است که پیش از این به صورت جزئی یا کلی منتشر شده‌اند. 

بنابراین، به گفته «جان کربی،» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، تعداد ایمیل‌هایی که طبق دستور مقامات قضایی قرار است منتشر شوند، قطعاً از 5600 مورد کمتر خواهد بود. با این وجود، پرونده ایمیلی کلینتون که باید برای آگاهی افکار عمومی آمریکا منتشر شود، حدود 10 هزار صفحه تخمین زده می‌شود.

«تام فیتمن» سخنگوی گروه "دیدبان قضایی" هفته گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد دانستن محتوای ایمیل‌های نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها حق رای‌دهندگان آمریکایی است و بنابراین، وزارت امور خارجه آمریکا باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر (18 آبان) اسناد مربوط به مکاتبات ایمیلی هیلاری کلینتون را طبق قانون منتشر کند. 



انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.