سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

فراهم شدن زمینه پیوستن ایران به فناوری بیومیکرو الکترومکانیک

همایش Bio-MEMS/Bio-NEMS تا سوم مهر ماه با محوریت فناوری بیومیکرو الکترومکانیک، بیو نانو الکترومکانیک و پتانسیل تغییرات ساختاری آن در شیراز ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پروفسور مارک جی مدو در همایش بیومیکرو الکترومکانیک، بیونانو الکترومکانیک با اشاره به گفت: ایران دهمین کشور دارنده این فناوری خواهد بود.
رئیس مرکز پژوهش‌ های فناوری بیومیکرو الکترومکانیک، بیونانو الکترومکانیک مکزیک با اشاره به اینکه ایران ظرفیت پیوستن به کشور های دارنده فناوری بیومیکرو الکترومکانیک و بیونانو الکترومکانیک را دارد گفت: ایران دهمین کشور دارنده این فناوری خواهد بود.
رئیس مرکز پژوهش‌های فناوری بیومیکرو الکترومکانیک، بیونانو الکترومکانیک مکزیک با اشاره به ظرفیت ‌های ایران برای پیوستن به حلقه دارندگان این فناوری افزود: 9 کشور جهان این فناوری را دارند و ایران از یک سال پیش تا به امروز پیشرفت بسیاری خوبی در این زمینه داشته و سفر دوم من به دانشگاه شیراز گواه این موضوع است اما ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود و با برطرف شدن آن‌ها، ایران دهمین حلقه دارندگان این فناوری است.
وی ادامه داد: ساخت آزمایشگاه (Laboratory) بر روی لوح فشرده (CD) فعالیتی است که از یک سال گذشته در شیراز آغاز شده و امروز من به دنبال مشاهده پیشرفت این پروژه و بهینه‌سازی‌های احتمالی آن هستم.
هوراسیو کیدو ادامه داد: شایستگی ایران به رهبری دانشگاه شیراز از شروع طرح برایمان مسجل بود و پیاده‌سازی علوم نظری در حوزه عمل و فناوری را در طول این‌ یک‌ سال مشاهده کرده‌ایم و به‌ زودی آن را مورد تأیید قرار می دهیم.
وی خاطرنشان کرد: این فناوری توانایی آن را دارد که بسیاری از فعالیت‌ های آزمایشگاهی را در سطح کوچک ‌تر انجام دهد و به همین ‌منظور دستگاه‌ های آزمایشگاهی سنتی در سطح میکرو یا نانو به شکل لوح فشرده (CD) طراحی می ‌شود که در دستگاه ویژه به خود (CD Player) قابل‌خواندن و پردازش است.
وی بیان کرد: فناوری بیومیکرو الکترومکانیک، بیونانو الکترومکانیک قابلیت تشخیص سرطان سینه، عفونت‌ های خونی را دارد که با سرعت و کیفیت بالاتر و هزینه پایین‌ تر انجام می ‌شود .
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.