سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

برگزاری نخستین دوره داوری گراپلینگ

نایب رئیس هیأت کشتی استان اصفهان گفت: داوری گراپلینگ برای نخستین بار و با حضور نماینده جهانی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج حیدری نایب رئیس هیأت کشتی استان اصفهان در نشست خبری اظهار کرد: چند روز گذشته شانزدهمین سمینار کشتی برگزار شد که استان اصفهان نیز در این سمینار حضور داشت و در آن مسائل کلان طرح و برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: مسابقات تکلیفی که از سوی فدراسیون اعلام می‌شود را برگزار کردیم و دو تیم خردسالان و نونهالان آزاد و فرهنگی را به مسابقات کشوری اعزام کردیم؛ در این مسابقات سه نفر رتبه‌های برتر از اصفهان بودند و دو نفر نیز در تیم ملی حضور دارند.

نایب رئیس هیأت کشتی استان اصفهان بیان کرد: مسابقات گراپلینیگ و کشتی ساحلی را برگزار کردیم که در گراپلینگ هم مربی و هم ورزشکار اصفهانی در تیم ملی حضور دارد؛ همچنین در دوره 6 ماهه ابتدای سال با هماهنگی انستیتو کشتی ایران دورهای آموزشی برای مربیان و داوران را برگزار کردیم.

وی خاطر نشان کرد: در سطح استان برخی از کلاس‌ها برای اولین بار برگزار شد؛ به عنوان مثال داوری گراپلینگ برای اولین بار و با حضور نماینده جهانی برگزار شد، همچنین کلاس‌های مربی‌گری گراپلینگ نیز نخستین بار در اصفهان برگزار شد.

حیدری عنوان کرد: از لحاظ کمی مربیان خوبی داریم که به دنبال افزایش سطح کیفی آن‌ها نیز هستیم و همچنین تلاش زیادی کردیم تا جایگاه داوری افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال 95 کمیته فرهنگی که پیش از این غیرفعال شده بود را مجدد فعال کردیم و در سال 95 در کلیه مسابقات برگزار شده از مربیان و پیشکسوتان بازنشسته و کشتی و همچنین نونهالان و خردسالان قهرمان نیز تجلیل شد.

نایب رئیس هیأت کشتی استان اصفهان گفت: تعداد باشگاه‌ها زیاد نشده است و تمام سالن‌های تمرین که در اختیار آموزش و پرورش بود، نیز تعطیل شده است که آن‌ها یک بستر بسیار مهم هستند؛ کشتی در سبد آموزش و پرورش متناوب قرار دارد و به همین دلیل این سالن‌ها تعطیل‌شده‌اند و تعطیلی آن‌ها لطمه بزرگی است.

وی در پایان اظهار کرد: ماده‌ای در قانون استفاده از اموال دولتی را ممنوع کرده است که این کار را به خصوص در شهرستان‌ها برای هیأت‌های ما دچار مشکل کرده است؛ این قانون نه تنها در اصفهان بلکه در کل کشور با آن مشکل دارند.

 این جلسه با یک ساعت تاخیر آغاز و رئیس هیأت کشتی نیز بعد از گذشت یک ساعت و نیم از آغاز جلسه آمد.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.