سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رازانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

توجه ویژه دولت به مسئله آبرسانی مناطق محروم کرمانشاه


استاندار کرمانشاه گفت: دولت به مسئله آبرسانی مناطق محروم توجهی ویژه دارد و در این زمینه سال گذشته 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تقویت آبرسانی روستاییان اختصاص داد.


اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره چگونگی عملکرد دولت به منظور بازسازی مناطق جنگ‌زده اظهار داشت: در حال حاضر به منظور بازسازی مناطق جنگی اعتبار خاصی وجود ندارد.

وی افزود: پیش از سفر استانی رئیس جمهور، به کرمانشاه دستور احیا شهر نفت شهر، از سوی وی به وزارت نفت ابلاغ شد. وزارت نفت هم اعتباری از محل اعتبارات داخلی خود برای راه‌اندازی مجموعه‌ای تاسیسات از جمله درمانگاه، ورزشگاه، مجتمع آموزشی، مسجد، محوطه‌سازی و منازل مسکونی در نظر گرفت.

رازانی گفت: در حال حاضر مشغول رایزنی هستیم تا امکانات دیگری از وزارت نفت ارائه و نفت‌شهر احیا شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکل آبرسانی مناطق جنگ‌زده خاطرنشان کرد: آبرسانی در مناطق جنگ‌زده و سایر نقاط استان به شکل سیار صورت می‌گیرد. در گذشته آبرسانی ازطریق تانکر نبود و روستاییان به ناچار می‌بایست مسافت طولانی را برای تامین آب شرب از مناطق دیگر طی می‌کردند.

وی ادامه داد: دولت به مسئله آبرسانی مناطق محروم توجهی ویژه دارد و در این زمینه سال گذشته 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تقویت آبرسانی روستاییان اختصاص داد و امسال هم قصد دارد با همین برنامه مشکلات موجود را از طریق تخصیص اعتبار رفع کند.

رازانی درباره نحوه عملکرد دولت‌های پیشین در راستای بازسازی مناطق جنگ‌زده اظهار داشت: ردیف بودجه‌ای برای بازسازی مناطق جنگ‌زده وجود ندارد اما این موضوع بدان معنا نیست که به آن روستا یا منطقه مورد نظر اعتباری ارائه نمی‌شود.                                                                                                                                                                                                                           
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت مناطق جنگ‌زده همچون سایر مناطق کشور است خاطرنشان کرد: این گونه مناطق از اعتبارات ملی و استانی برخوردار هستند و در موارد بسیاری اعتبارات کلان برای آنها هزینه می‌شود به عنوان مثال طرح انتقال آب به مناطق گرمسیری استان کرمانشاه و ایلام از استان کردستان اختصاصا تامین آب شرب و کشاورزی برای مناطق جنگی این دو استان است و شهرهای گیلانغرب، سرپل ذهاب و مهران، دهلران در استان ایلام با اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و تا کنون هم 60 درصد از این پروژه انجام شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.