سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطعی سراسری برق در پورتوریکو

چهارشنبه شب، آتش سوزی در نیروگاه برق پورتوریکو موجب قطعی سراسری برق در این جزیره شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "سی‌بی‌اس نیویورک"، روز چهارشنبه، آتش‌سوزی در یک نیروگاه برق در جزیره پورتوریکو موجب قطعی سراسری برق شد.

اداره برق پورتوریکو اعلام کرد دو خط انتقال برق 230 هزار ولتی با مشکل مواجه شدند. "خاویر کوینتانا" – مدیر اجرایی شرکت برق پورتوریکو – به خبرنگاران گفت برق بیشتر مناطق این جزیره تا صبح روز پنجشنبه، وصل خواهد شد. وی افزود فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، اداره‌های پلیس و نیروگاه‌های آبی در اولویت اتصال مجدد برق قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره آتشنشانی پورتوریکو گفت: "برق تمامی مناطق این جزیره قطع شده است." وی افزود نیروهای آتش‌نشان، آتش در قسمت جنوبی نیروگاه برق را مهار کرده اند. این بخش، مسئولیت تولید برق برای نواحی گسترده‌ای از جزیره پورتوریکو را بر عهده دارد.

"آلخاندرو گارسیا پادیلا" – شهردار پورتوریکو – به خبرنگاران گفت آتش سوزی در یک سوئیچ برق آغاز شده است. وی افزود: "این یک معضل بسیار جدی است. سامانه برق رسانی پورتوریکو توانایی مقاومت در برابر چنین خساراتی را نداشت."

وی به پرسش درباره اینکه آیا شرکت برق هرگونه سامانه پشتیبانی را برای جلوگیری از چنین حادثه‌های احتمالی در آینده در اختیار دارد پاسخ نداد. وی گفت: "من مسئولیت کامل این حادثه را بر عهده می‌گیرم. اما همه می‌دانند مشکلات در تعمیرات و نگه‌داری از تاسیسات شرکت برق به دهه‌ها پیش بازمی‌گردد."

مقامات شرکت برق پورتوریکو بارها متهم به فساد شده اند و اکنون این شرکت با 9 میلیارد دلار بدهی روبرو شده است. آن‌ها اعلام کرده اند برای بازسازی زیرساخت‌های فرسوده باید درآمد شرکت برق را افزایش دهند.

با این‌حال، گارسیا گفت هیچ مبلغی نمی‌توانست از وقوع این آتش سوزی جلوگیری کند.

قطعی سراسری برق موجب ایجاد مشکلات بسیاری در حمل و نقل شد. دفاتر دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها زودتر از موعد تعطیل شدند. این مسئله به معضل ترافیک پورتوریکو افزود. یکی از افسران پلیس که در حال کنترل ترافیک بود با یک اتومبیل تصادف کرد و به بیمارستان منتقل شد.

شهروندان پورتوریکو اکنون با قبض‌های برق نجومی روبرو شده اند. آن‌ها نسبت به شهرهای آمریکا، 2 برابر هزینه بیشتری برای برق می‌پردازند. پورتوریکو حدود 70 میلیارد دلار بدهی دارد؛ مبلغی که شهردار آن اعلام کرده است قابل تسویه نیست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.