سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

احداث باغ موزه دفاع مقدس خوزستان

استاندار خوزستان از ایجاد باغ موزه دفاع مقدس به منظور انتقال خاطرات دوران دفاع مقدس به نسل های آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار کرد: ایجاد باغ موزه دفاع مقدس برای خوزستان بسیار ضروری است. خوزستان بیشترین آسیب ها را در جنگ دیده و بیش ترین خاطرات و رشادت ها در این استان رخ داده است.

وی افزود: به همین دلیل این انتظار وجود دارد که اولین و جامع ترین باغ موزه دفاع مقدس در خوزستان ایجاد شود و متناسب با رشادت ها و حماسه هایی باشد که در جای جای خوزستان شکل گرفته است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در دفاع مقدس، دانشگاه ها و امکانات خوزستان مورد استفاده قرار می گرفت، گفت: لازم است باغ موزه دفاع مقدس خوزستان یادآور خاطرات و اقداماتی باشد که در دوران دفاع مقدس در خوزستان انجام شده و این اقدامات را به نسل های آینده نشان دهد.

شریعتی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در خصوص احداث باغ موزه دفاع مقدس انجام شده است، عنوان کرد: تلاش می شود که با بهره گیری از تجربه باغ موزه های دیگر کشور، باغ موزه دفاع مقدس خوستان با کمترین کاستی ها و در شان خوزستان ایجاد شود.

وی ادامه داد: آمادگی داریم که این باغ موزه به نحو مطلوب و با نمایی زیبا و در خور ایجاد شود تا از این طریق، پیام شهدا و رشادت های دفاع مقدس را به نسل کنونی و نسل های آینده منتقل شود.

امیر سیدباقر صادقی، فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان، اظهار کرد: همواره اعلام آمادگی کرده ایم که از نظر نیروهای انسانی تجهیزات مهندسی، آثار و اسناد جنگ را در اختیار باغ موزه دفاع مقدس خوزستان قرار دهیم.

وی ادامه داد: خرسندیم که بتوانیم قدمی در راه شهدا و تاریخ دفاع مقدس برداریم.

فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان با اشاره به اینکه اسناد جدیدی مورد مطالعه قرار گرفته است، عنوان کرد: اسناد خوبی از دوران دفاع مقدس داریم. بنا به درخواست ستاد نیروهای مسلح، مطالعاتی در خصوص اسناد جدید دفاع مقدس انجام شده و اسناد خوبی به دست آمده است که می توانیم هم در اختیار ستاد نیروهای مسلح و هم باغ موزه دفاع مقدس خوزستان قرار دهیم.

سردار محمد علیپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، نیز در این نشست اظهار کرد: پس ازکلنگ زنی باغ موزه خوزستان درسال 93، جلسات مختلفی با مسئولان برای تدوین نقش دفاع مقدس در خوزستان برگزار شده و به دنبال آن این تفاهم نامه در استان در این خصوص منعقد شده است.

وی افزود: مشاور و طراح باغ موزه خوزستان پس از یک سال سناریوی مفهومی باغ موزه را تحویل داده است. در این سناریو نظر رهبر انقلاب، فرماندهان بزرگ دفاع مقدس و نظر آیت الله جزایری اعمال شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: یک ماه فرصت وحود دارد تا این سناریوی مفهومی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان تایید شود. در حال حاضر مسئولان خوزستان، آمادگی کامل دارند تا اثر ماندگاری از دفاع مقدس در استان شکل بگیرد.

علیپور عنوان کرد: باغ موزه دفاع مقدس ، حق خوزستان و مطالبه مردم استان و مردم تمام ایران است.

همچنین سردار احمد خادم سید الشهدا، فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلا، در این نشست اظهار کرد: انتظار ما این است که مسئولان ملی به پروزه احداث باغ موزه دفاع مقدس خوزستان کمک کنند و از سوی دیگر مسئولان خوزستانی در مرکز نیز همه گرد هم آمده و در خصوص این پروژه اقدام کنند.

وی افزود: قطعا در سه سال باغ موزه دفاع مقدس خوزستان احداث می شود اما کمک مرکز نیز لازم است. حداقل 15 میلیارد تومان نیاز داریم تا این باغ موزه ایجاد شود و در استان خوزستان با وجود این ظرفیت ها این اعتبارات عددی نیست.

فرماند قرارگاه جنوب غرب کربلا بیان کرد: در خوزستان ظرفیت های بسیاری وجود دارد. دستگاه های مختلف استان در احداث باغ موزه دفاع مقدس خوزستان بسیار تاثیرگذار هستند و باید کمک کند. از سوی دیگر نیز کمکی از سوی مرکز باید صورت بگیرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.