سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تخریب مزارع کشت شده با پساب صنعتی در اسحاق آباد نیشابور

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابورگفت: مزارع کشت شده با آب دریاچه پساب صنعتی اسحاق آباد این شهرستان تخریب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد مهدی نوربخش در بازدید جمعی از مسئولان و اعضای کارگروه مخاطرات زیست محیطی از دریاچه فاضلاب ایجاد شده در این منطقه گفت: با توجه به بروز مشکلات بهداشتی و مخاطرات زیست محیطی ناشی از تخلیه پساب تصفیه خانه شهرک صنعتی خیام به گودال واقع در حاشیه جاده نیشابور - مشهد و بند خاکی اسحاق آباد جمعی از مسئولان از این منطقه بازدید کردند.

وی افزود: برخی از کشاوزان منطقه اقدام به استفاده از پساب این دریاچه برای کشت ذرت و آبیاری اراضی زراعی کرده اند.

وی اظهار کرد: در این بازدید که دادستان عمومی و انقلاب نیشابور، نماینده مردم نیشابور و فیروزه درمجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان، نماینده حفاظت محیط زیست استان، بخشدار زبرخان و روسای امور منابع آب، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و نیز معاون بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی نیشابور حضور داشتند، تصمیماتی برای ساماندهی وضعیت این گودال و دریاچه فاضلاب اتخاذ شد.

نوربخش گفت: مقرر شد شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی نسبت به تحویل فاضلاب تصفیه شده اقدام و از هر گونه تخلیه پساب در دریاچه وگودال مزبور جلوگیری کند.

وی افزود: نظارت بر کشت انجام شده و نحوه استفاده از پساب در زمین های کشاورزی نیز به جهاد کشاورزی نیشابور محول و قرار شد مزارع کشت شده با پساب نیز تخریب شوند.

وی اظهار کرد: محصولات این مزارع قابل استفاده نیست و تخریب این مزارع قطعی است.

انتهای پیام//ف.ض


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.