سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت؛

دیدار عبادی با مقامات کشورهای مختلف و تاکید بر ادامه مبارزه با تروریسم

نخست وزیر عراق در نیویورک با سران برخی از کشورهای جهان دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از السومریه نیوز، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، در دیدار روز گذشته خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرد: عراق در حال عبور از چالش‌های بزرگی است.

اولاند در این دیدار بر حمایت کشورش از عراق برای مبارزه علیه تروریسم تاکید کرد و افزود: فرانسه آماده ارائه هرگونه کمک به عراق است.

وی گفت: امور جاری عراق در مسیر درست و مطئنی در حال اجرا است و ما خواهان حفظ حاکمیت و ثبات و مداخله نکردن در امور داخلی این کشور هستیم.

حیدر عبادی نیز در این دیدار بر ضرورت حمایت بین‌المللی از عراق در عرصه مبارزه با تروریست‌های داعش تاکید کرد.

وی افزود: با وجود اینکه تروریست‌های داعش به دنبال تفرقه افکنی میان اهالی مناطق آزاد شده هستند؛ اما نیروهای عراقی برای برقراری سازش اجتماعی و ثبات در این مناطق تلاش بسیاری می‌کنند. 

ساولی نینیستو، رئیس جمهور فنلاند نیز در دیدار با حیدر عبادی بر حمایت این کشور از عراق تاکید کرد و افزایش یافتن همکاری‌های اطلاعاتی میان دو کشور را خواستار شد.

نخست وزیر عراق همچنین در حاشیه نشست سازمان ملل با کریستین کرن، صدراعظم اتریش، دیدار کرد و درخصوص روابط دو جانبه و مبارزه با گروه تروریستی داعش بحث و تبادل نظر کردند.

 عبادی دردیدار با عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی خود بر ضرورت افزایش همکاری‌ها میان دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص اوضاع منطقه و خطر تروریست‌های داعش در منطقه و پیروزی‌های به دست آمده از سوی نیروهای عراقی گفتگو کردند.

عبدالله بن حسین، پادشاه اردن نیز در دیدار با حیدر عبادی بر ضرورت افزایش تلاش‌های موجود برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

وی اعلام کرد کشورش پس از کسب پیروزی‌های متعدد نیروهای عراقی در مقابل تروریست‌های داعش از این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش بیانیه صادر شده از سوی دفتر حیدر عبادی، وی در دیدار با جان کی، نخست وزیر نیوزلند، در خصوص اهمیت آموزش نظامی نیروهای عراقی در مسیر مبارزه با تروریست‌های داعش تاکید کرد.

ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا، نیز در دیدار با حیدر عبادی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بر حمایت کشورش از عراق و آموزش نیروهای عراقی تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص آمادگی‌های موجود برای اجرای عملیات آزادسازی موصل در مرکز استان نینوا بحث و تبادل نظر کردند.

هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل روز گذشته در نیویورک و با حضور 193 کشور آغاز به کار کرد.
 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.