سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ارتقا، تقویت و تجهیز توان دفاعی نیروهای مسلح از اولویت های نظام

استاندار خراسان رضوی گفت: ارتقا، تقویت و تجهیز توان دفاعی نیروهای مسلح از اولویت های نظام و دولت یازدهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان درمراسم رژه، سی و ششمین سالگرد گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس، در میدان 15 خرداد مشهد،افزود: دفاع مقدس احیاگر حماسه عاشورا و کربلا است که در درون خود، فرهنگ مقاومت و اندیشه‌های دفاعی جدید را باز تولید کرده است.

وی اظهارداشت: این هفته تبلور خاطره‌ های باشکوه ایمان، ایثار، حماسه، شهامت و شهادت، غیرت، تسلیم ناپذیری، خودباوری و استقامت یک ملت، با رهبری حضرت امام خمینی(ره) است.

استاندار خراسان رضوی گفت: دفاع مقدس درس عبرتی بزرگ برای همه بدخواهان و دشمنان ایران و دانشگاه بزرگی است که در هشت سال، گنجینه‌های عظیم و ارزشمندی از تجارب و اندیشه‌های دفاعی برای ملت و آزادگان جهان برجای گذاشت.

رشیدیان دفاع مقدس را وسیله ی آبدیده شدن نیروهای مسلح توصیف کرد .

وی تصریح کرد: وجود فرماندهی بی‌نظیر ولی‌فقیه که تضمین کننده ی انسجام، رشد و تعالی نیروهای مسلح و نقطه ی اتصال آنها به ایمان و معنویت، اتحاد و همدلی و هماهنگی است؛ از جمله خصوصیات بی‌بدیل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار خراسان رضوی مردمی بودن نیروهای مسلح و محبوبیت بالای آنها در میان مردم را دیگرویژگی ها برشمرد و افزود: عمق اعتقاد و ایمان و انگیزه بالای دینی و الهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این نیرو را از همه نیروهای مسلح سراسر جهان متمایز می‌کند.

رشیدیان امنیت را پدیده‌ای فراتر از مرزهای جغرافیایی یک کشور دانست و خاطر نشان کرد: امنیت منطقه ی ما حاصل تلاش همه کشورهای منطقه بدون حضور و دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای است و ما از اراده ی ملت‌ها و دولت‌های مستقل جبهه ی مقاومت در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی آنها حمایت می‌کنیم و نتیجه عملی این حمایت امنیت پایدار منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت های غربی به بهانه ی مبارزه با تروریسم خودساخته ی خود به منطقه لشکرکشی کرده‌اند، گفت: اراده ملت و نظام ما در مبارزه با تروریسم در منطقه، فراتر از شعارهای کشورهای غربی است که خود حامی و عامل بوجود آمدن آن ها در منطقه بوده و هستند و امروز در باتلاق خودساخته ی خود گرفتار شده و هرروز شاهد حرکت‌های تروریستی در کشورهای غربی هستیم.

استاندار خراسان رضوی اقتدار نیروهای مسلح و امنیتی جمهوری اسلامی ایران را دلیل اصلی ثبات و آرامش کشور در منطقه پرآشوب خاورمیانه دانست و افزود: این اقتدار سبب شده هیچ قدرتی در جهان نتواند نقش تاثیرگذار ملت و کشور ما در منطقه را نادیده بگیرد.

رشیدیان با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دامن زدن به اختلافات و مشکلات داخلی در شرایط کنونی که دشمن جرأت نزدیک شدن به ایران را ندارد، تصریح کرد: کسانی که با دامن زدن به اختلافات به دنبال تخریب و تفرقه بدون دیدن واقعیت‌ها و پیشرفت‌های ملت و کشور هستند و تلاش می کنند ملت را ناامید و ناراضی کنند و آب به آسیاب دشمن می ریزند، با مرور سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در روز عید غدیر در رفتارها و واکنش‌های خود بازنگری کنند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: رمز پیروزی و دوام و استمرار نظام که حفظ آن از اوجب واجبات است، حفظ و اعتلای ایمان و اتحاد کلمه است.

رشیدیان مراسم رژه را نماد اتحاد و همدلی و قدرت ملت و کشور برشمرد و گفت: پیام این مراسم صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و هشداری به دشمنان است که هر تجاوزی با قدرت و قوت پاسخ داده خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی در بدو ورود به میدان محل برگزاری مراسم، مقابل پرچم مقدس کشورمان و تمثال مبارک شهدا، ادای احترام کرد.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.