سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

تعهد ایجاد چهارهزار شغل در کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تعهد ایجاد چهار هزار شغل خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تعهد ایجاد چهار هزار شغل توسط این اداره کل در استان طی سال 95 و 96 خبرداد

بالایی گفت:مردمی بودن، درون زا بودن، برون نگر بودن و دانش محور بودن از جمله خصوصیات اصلی اقتصاد مقاومتی است که همگی آنها در صنایع دستی نمود عینی دارند.
وی گفت: هرچقدر به صنایع دستی، حفظ، احیاء، توسعه و گسترش آن اهمیت دهیم به مقوله اقتصاد مقاومتی اهمیت داده‌ایم.
بالایی با اشاره به جمعیت هنرمندان و صنعتگران استان کرمانشاه، تصریح کرد: در استان کرمانشاه همواره از ارائه یک آمار قطعی و دقیق از جمعیت فعالان عرصه صنایع دستی گریزان بوده‌ایم چراکه هیچ وقت سرشماری رسمی و دقیقی از فعالان این عرصه صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: اما با این وجود آنچه که در اداره کل میراث فرهنگی استان به عنوان هنرمند و صنعتگر با آنها سر و کار داریم، جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر هستند که آموزش دیده اند و می توانند خلق هنر کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: این 30 هزار هنرمند و صنعتگر استان کرمانشاه در 60 رشته مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی مشغول فعالیت هستند.
بالایی با اشاره به پتانسیل ویژه ای که صنایع دستی استان در زمینه اشتغالزایی دارد، اظهارکرد: بر اساس تعهدات دولت در استان کرمانشاه باید طی امسال و سال آتی، مجموعا 70 هزار شغل در این استان ایجاد شود که سهم اداره کل میراث فرهنگی استان ایجاد چهارهزار شغل است.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بهترین مکان برای معرفی هنر، برای بازاریابی، برای فروش و برای سنجش نیاز مخاطب است، بنابراین هنرمندان و صنعتگران باید از فرصت برگزاری نمایشگاه نهایت استفاده را ببرند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه خرید هر کالای صنایع دستی کمک به  اقتصاد هنرمندان و کل جامعه است، گفت: از مردم شهر کرمانشاه انتظار داریم که در طول 5 روز برگزاری این نمایشگاه، حتما همراه خانواده به محل برگزاری نمایشگاه آمده و ضمن مشاهده آثار هنرمندان برتر کشور، در حد توان از این آثار سنتی خریداری کنند.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.