سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ارتفاعات جنوبی مشهد نباید به بهانه ساخت و ساز تخریب شود

نماینده شبکه سمن های محیط زیست خراسان رضوی گفت: ارتفاعات جنوبی مشهد همان گونه که رهبر معظم فرمودند، تنفسگاه شهر هستند و نباید این ارتفاعات به بهانه ساخت و ساز تخریب شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محسن موسوی زاده درهمایش بزرگ کوهپیمایی و پیاده روی در ارتفاعات جنوبی مشهد با هدف اعتراض به ساخت و سازها و تخریب در این منطقه افزود: هرگونه دخل و تصرف در ارتفاعات علاوه بر نابودی اکوسیستم، تفرجگاههای طبیعی را نیز از بین می برد، ساخت جاده کمربندی در این ارتفاعات بیش از 40 آبراهه طبیعی را نابود و فرونشست دشت مشهد را دوچندان می کند.

وی ادامه داد: نباید حتی یک وجب از این ارتفاعات به جز کمربند سبز کاربری دیگری داشته باشد و هر چه سریعتر همراه با توقف کامل ساخت جاده کمربند جنوبی مشهد از تصرف اراضی ارتفاعات جلوگیری شود.

موسوی زاده گفت: دوستداران طبیعت با حضور در این همایش اعتراض خود را به ساخت و ساز در ارتفاعات جنوب مشهد نشان می دهند.

در این همایش از محل بوستان خورشید به سمت ارتفاعات جنوبی و قله زو جمعیت زیادی از کوهنوردان، اعضای سازمانهای مردم نهاد محیط زیست و دوستداران طبیعت شرکت کردند.

طول کل پروژه کمربند جنوبی از انتهای بلوار شهید برونسی تا اتوبان مشهد ـ باغچه 27 کیلومتر است که در دو مرحله اجرا می شود.

کمربندی جنوبی در نوبت نخست با طول 12 کیلومتر شامل مسیری از انتهای بلوار شهید برونسی تا انتهای طالقانی، بلوار 45 متری توس گستر متصل به کمربندی است که به بزرگراه شهید کلانتری اتصال پیدا می کند.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.