سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملاقات وزیر کشور ایران با معاون اقتصادی و اجتماعی دبیرکل سازمان‎ملل

معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: کمک های سازمان ملل و کشورهای حامی به جمهوری اسلامی ایران، کمتر از سه درصد هزینه های مستقیم ایران به جمعیت چند میلیونی مهاجرین و پناهندگان مقیم این کشور است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران که به نیویورک سفر کرده است در حاشیه نشست عالیرتبه جابجایی های گسترده پناهندگان و مهاجرین، با معاون اقتصادی و اجتماعی دبیر کل سازمان ملل ملاقات کرد.

در این دیدار وو هونگ بو معاون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: از جانب سازمان ملل، از دولت و ملت ایران برای میزبانی و آموزش مهاجرین و پناهندگان افغانستانی و بویژه جوانان تشکر می کنم.

معاون اقتصادی و اجتماعی دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: جابجایی های گسترده (مهاجران) باعث یک دغدغه بین المللی شده است و حضور سران ومقامات عالیرتبه کشورهای جهان در این اجلاس نیز نشان از اهمیت این موضوع دارد.
 
دراین ملاقات، رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، مسأله مهاجرت و پناهندگان را یک موضوع جهانی دانست که حل آن، مستلزم همکاری و مشارکت جامعه جهانی است.
 
وزیر کشور ایران خاطر نشان کرد: خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان و مهاجرین، ریشه در باورهای دینی و نگاه انسان دوستانه دولت و ملت ایران دارد.
 
رحمانی فضلی افزود: کمک های سازمان ملل و کشورهای حامی جمهوری اسلامی ایران، کمتر از سه درصد هزینه های مستقیم ایران به جمعیت چند میلیونی مهاجرین و پناهندگان مقیم ایران است.

وی گفت: سازمان ملل متحد و جامعه جهانی، باید تلاش کنند که امنیت وشرایط مساعد زندگی را برای بازگشت و اقامت مجدد مهاجران در کشور متبوعشان فراهم کنند.

رحمانی فضلی در این دیدار طراحی یک برنامه اقدام زمان بندی شده و مناسب سازمان ملل و جامعه جهانی برای مقابله با جابجایی های گسترده را خواستار شد و خاطر نشان کرد: در غیر اینصورت با توجه به وضعیت نا امنی های منطقه، موج های شدید مهاجرت از منطقه به سمت اروپا به راه خواهد افتاد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.