سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیلگران موسسه سیتی: ترامپ با 40 درصد آراء می‌تواند رئیس‌جمهور شود!

بر اساس پیش‌بینی‌های موسسه سیتی، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا از بخت بالاتری نسبت به کلینتون برای کسب کرسی ریاست جمهوری این کشور برخوردار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی؛ در حالی که 50 روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است تحلیلگران گروه چند ملیتی "سیتی" پیش‌بینی‌های خود را درباره پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییر داده‌اند.

بر اساس پیش‌بینی‌های جدید موسسه سیتی، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا از بخت بالاتری نسبت به هیلاری کلینتون برای کسب کرسی ریاست جمهوری این کشور برخوردار است.

یک تیم بین‌المللی از تحلیلگران سیاسی موسسه سیتی به رهبری تینا فوردهام پس از بررسی‌های گسترده از نامزدهای انتخاباتی آمریکا، در یادداشتی اعلام کردند احتمال پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از 65 درصد به 60 درصد سقوط کرده و احتمال پیروزی دونالد ترامپ تا 40 درصد افزایش یافته است. با یک معادله ساده ریاضی می‌توان دریافت که کلینتون در حال حاضر پیروز انتخابات است ولی او با مشکل کاهش محبوبیت مواجه است و امکان دارد تا روز انتخابات (8 نوامبر- 18 آبان) درنتیجه بحران "شکاف حمایتی" بسیاری از هواداران خود را از دست بدهد. ریزش هواداران کلینتون نسبت به ترامپ با سرعت بیشتری ادامه دارد. هواداران ترامپ برای رأی دادن به نامزد جمهوری‌خواه کم ولی مصمم هستند، این در حالی است که از اشتیاق هواداران کلینتون برای رأی دادن به نامزد دموکرات کاسته شده است.

آخرین باری که موسسه سیتی ترامپ را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرده بود به 13 سپتامبر بازمی‌گردد. با این حال، این موسسه نسبت به روش رأی‌گیری در آمریکا ابراز نگرانی کرد.

بر این اساس، بهبودی اوضاع اقتصادی آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و حمایت قشر تحصیل‌کرده از دموکرات‌ها می‌تواند بخت کلینتون را برای پیروزی بالا ببرد. این در حالی است که رأی‌دهندگان نسبت به شیوه رأی‌گیری، سیستم سیاسی آمریکا و حامیان اقتصادی ترامپ بی‌اعتماد هستند و این روند می‌تواند به کاهش هواداران کلینتون منجر شود.

نظرسنجی‌های دیگر نیز از کاهش محبوبیت کلینتون خبر داده‌اند. در نظرسنجی هفته گذشته نیویورک‌تایمز، هیلاری کلینتون تنها با اختلاف 2 امتیازی از ترامپ پیش است که نسبت به دو ماه گذشته 4 امتیاز افت داشته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.